A Sega célja a világ első számú játékgyártójává válni

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. szeptember 8. 10:05
A Sega vezérigazgatója, Tetsu Kayama bejelentette, cégének egyértelmű célja, hogy a világ legnagyobb játékgyártójává váljon. Ennek érdekében a vállalat a 2003-2004-es üzleti évre jelenlegi amerikai és japán piaci részesedését 5 százalékról 15 százalékra szeretné emelni, az európai 3 százalékos részarányt pedig 12 százalékra szándékozik növelni.
Mindez azt jelenti, hogy a Sega az Egyesült Államokban 15, japánban 10, Európában szintén 10 millió játékot kíván értékesíteni a 2003-2004-es üzleti évben. A Sega az év elején fordult teljesen a számítógépes, és főleg a konzoljátékok felé, mikor feladta a versenyt a konkurenciával az egyre élesedő játékkonzolpiacon, és beszüntette Dreamcast játékgépének gyártását. A vállalat akkor úgy döntött, hogy inkább a megbízhatóbb bevételi forrást jelentő programírásra összpontosítja erejét, mivel a növekvő fontosságú terület krónikus játékhiányban szenved, az új termékek nem tudják megmutatni műszaki adottságaikat, a vásárlók sokszor csalódottak, és éveket várnak az új játékokra, melyek sokszor csupán egy régebbi játék felmelegített változatai. A korábbi riválisok tehát, a Sony PlayStation2 és a Nintendo hajlandóak komolyan megfizetni a játékszoftverek fejlesztőit. Ez az üzleti mérlegen is meglátszik, a vállalat az áprilistól szeptemberig tartó időszakban 2,5 millió dolláros nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábban ugyanebben az évben elért 233 millió dolláros veszteséggel.
Kulcsszavak: játék Sega konzol

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05