Zárkózott alternatívok

, 2001. december 30. 14:10
Nehéz feladattal kell megbirkózniuk azoknak, akik internetes honlapjuk alapján kívánnak tájékozódni az úgynevezett alternatív távközlési cégek szolgáltatásai között. A Dotkom Internet Consulting munkatársai a közlemúltban négy szolgáltató honlapját vizsgálták meg a használhatóság, illetve a kommunikáció hatékonysága szempontjából, és arra a következtetésre jutottak, hogy még a webes szolgáltatásokat kínáló cégek sem képesek maradéktalanul kihasználni az internetes kommunikáció lehetőségeit.
A Dotkom szakértői megállapították, hogy a vizsgált vállalatok – a GTS Hungary, a Novacom, a Pantel és a V-com (Vivendi) – mindegyike ugyanabba a hibába esett: a honlapon alkalmazott high-tech megoldások megnehezítik az ügyfelek számára a tényleges információk elérését. A honlapok elsősorban a termékek és szolgáltatások bemutatására helyezik a hangsúlyt. Bár ezeket valamennyi cég igyekezett alaposan ismertetni, a megvalósítás részleteit illetően jelentős különbségek mutatkoznak. A túlságosan bonyolult, ezért nehezen használható menürendszer miatt a Pantel és a V-net kínálata csak nehezen elérhető, nem elég átlátható. Szintén bonyolult, ugyanakkor a tájékozódást segítő menürendszert alkalmaz a Novacom honlapja. A legkevésbé high-tech, ám a legkönnyebben áttekinthető megoldást a GTS választotta.

A tanácsadók más vállalati honlapokról is jól ismert jelenséggel találkoztak a vizsgált weboldalakon: az alternatív távközlési cégek többnyire elrejtették elérhetőségükre vonatkozó adataikat. Leginkább a Novacom nehezíti meg az érdeklődők helyzetét, mivel honlapján csak kitartó nyomozás és némi kísérletezés után tudható meg a cég címe és telefonszáma. Míg a V-com weblapján túl "mélyre", csak több menüponton keresztül elérhető helyre került ez az információ, viszonylag jobban szerepelt a GTS és a Pantel: ők a lapok alsó részén feltüntették ezeket az adatokat.

A vállalati honlapok egyik fontos feladata, hogy információt szolgáltassanak a sajtó számára. Különösen fontos lehet ez a folyamatosan a sajtó figyelmének középpontjában lévő alternatív távközlési szolgáltatók számára. Meglepő módon a vizsgált vállalatok csak igen korlátozottan éltek ezzel a kínálkozó lehetőséggel. A GTS honlapján ugyan szerepel "Sajtóklub" menüpont, de az ott fellelhető információk mennyisége és frissessége nem alkalmas az újságírók igényeinek kielégítésére. Továbbá nem szerepelnek olyan elérhetőségi adatok sem, amelyek segítségével a sajtó képviselői kapcsolatba léphetnének a vállalat PR-felelősével. A Novacom kínálatában elvileg létezik "Sajtószoba", de láthatólag még nem készült el. Addig is azok az érdeklődők, akiknek sikerül megtalálni a megfelelő címet, küldhetnek e-mailt az illetékeseknek. Ha kissé elrejtve is, de a Pantel weboldalain megjelennek a vállalat sajtóközleményei. A legteljesebb megoldást a V-com kínálja. A sajtóközlemények mellett a sajtókapcsolatokért felelős munkatársak címei is szerepelnek.

A honlapok vizsgálatának legfőbb tanulsága, hogy az alternatív távközlési szolgáltatók még nem mérték fel kellőképpen, miképp tudják hatékonyan alkalmazni az internetes csatornát. Miközben a termékek, szolgáltatások bemutatása nem eléggé hatékony, weboldalaikon még kezdeményként sem jelent meg az online értékesítés.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50