Televíziót Afganisztánnak - a budapesti szakvásáron indul a kezdeményezés

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. június 24. 17:31
Az évente megrendezésre kerülő DISCOP tévés vásár az idén június 27-29. között a budapesti Hyatt Regency Szállóban ad helyet annak a nemzetközi kezdeményezésnek, amely az afgán televízió számára az elkövetkező egy évben 10 millió dollár értékben kíván szakértelmet, felszerelést és műsorokat biztosítani. A Televíziót Afganisztánnak néven futó kezdeményezés azt az afgán adót támogatná, amelyet csak nemrégiben indítottak újra, miután öt éve a korábbi tálib kormány bezáratta.
A kezdeményezés elindítása az idei DISCOP 2002 tévés szakvásár keretében fog történni, melynek díszvendége Abdul Ahmid Mobaris, az afgán televízió újjászervezésért felelős kulturális miniszterhelyettes lesz.

"Úgy gondoljuk, hogy a televíziós piac kulcsfontosságú szereplőinek találkozója a DISCOP-on elsőrangú lehetőség az afgán tévé számára a források, támogatások, műsorszervezés és szakértelem beszerzésére" - jelentette ki Patrick Jacaud, a DISCOP vezérigazgatója.

A Televíziót Afganisztánnak projektet a DISCOP szervezete kezdeményezte annak tudatában, hogy az afgán tévé anyagi források és szakértelem hiányában komoly nehézségekkel küzd. Ebben a helyzetben az elkövetkező hat hónap legfontosabb feladata, hogy meggyőzzék a műsorszolgáltatókat, a berendezések technológiájával foglalkozókat, a szakértőket és a tv-készülékek gyártóit, hogy ingyenes szolgáltatásokkal és termékekkel segítsék az afgán tévéhálózat talpra állítását.

Az afgán tévé 1976-ban létesített technikai infrastruktúráját fel kell hogy váltsa egy korszerűbb szerkezet. Ezzel párhuzamosan az újságírókat, gyártási és műsorkészítő szakembereket a megfelelő eszközökkel és azonnali képzéssel kell ellátni annak érdekében, hogy az afgánok megfelelő szórakoztató- és információs forráshoz juthassanak. A szatellitszolgáltatások piacvezetője, a francia Geolink és Európa legnagyobb szatellit hálózati szolgáltatója, az IP Broadband Solutions Satcom Németországból várhatóan fontos bejelentéseket fog tenni az adományokkal kapcsolatban a DISCOP vásár keretében.

A fennállásának tizedik évfordulóját ünneplő budapesti DISCOP az egyetlen tévés szakmai vásár, amely a gyorsan fejlődő területekre összpontosít. Mintegy háromszáz vásárló jelentkezett már be a vásárra, Közép- és Kelet-Európa, a Kaukázus, Közép-Ázsia, Kína és Vietnam több mint 145 legfontosabb tévéállomását és szolgáltatóját képviselve. Ezek a résztvevők televíziós tartalmat, tematikus műsorokat és új tévés technológiákat szeretnének vásárolni a háromnapos rendezvény alatt.

Az egy éve tartó, a DISCOP szervezete által végzett és a tévés piacot vizsgáló piackutatás szerint a rendezvényen való részvételt visszaigazoló látogatók száma idén harminc százalékkal emelkedett, ami különösen figyelemre méltó növekedés a nemrégiben tartott, hagyományosan a fejlettebb területekre irányuló ipari rendezvények látogatottságának visszaesését tekintve.

A résztvevők között vannak emellett Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Kína, Horvátország, Észtország, Grúzia, Magyarország, Kazahsztán, Litvánia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia-Montenegro, Szlovákia és Szlovénia közszolgálati tévéállomásai, továbbá kistérségi televíziók tizenöt országból, kábeltévé üzemeltetők mintegy tizennyolc országból, valamint számos független terjesztő, akik különféle televíziók számára vásárolnak műsorokat és technológiát.

Az utóbbiak között számos nemzetközi társaság is képviselteti magát, mint például a Cinar, a Warner Brother, az MTV International, csakúgy mint Kelet- és Közép-Európa több új társasága helyben készített, de nemzetközi igényű műsoraikkal.

Említésre méltó idén a kínai delegáció érkezése: tizenöt műsorszervezési és beszerzési ügynök érkezik majd Pekingből, Szecsuánból és Sanghajból kifejezetten azért, hogy csúcsidőn kívüli adásokat vásároljanak, amely ritka, nehezen hozzáférhető árucikk a helyi piacokon és fesztiválokon. Fontos még a francia TVFI küldöttség, mely húsz francia terjesztővel és producerrel képviseli cégét az idei budapesti DISCOP-on.

A háromnapos DISCOP program keretében helyet kap a hagyományos film, tévéműsor és tematikus csatorna disztribúciós vásár; egy új kétnapos "Interaktív tévé és digitális megoldások" című szakkiállítás olyan kiállítók részvételével, mint a Geolink, az Open TV, a Canal + Technologies, az ND SATCOM; és egy háromnapos, harminc előadásból álló sorozat, melynek témája, hogy milyen új utak kínálkoznak a televíziós pénzszerzés területén. Ennek keretében többek között a C1, a The WIT, a BBC és DENTSU képviselői fognak előadást tartani.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50