Mi jelenti a kínai internetes iparág húzóerejét?

Kollár Csaba, 2003. január 4. 22:24
A címbéli kérdésre röviden azt a választ adhatjuk, hogy az SMS és az online játékszektor nagyon gyors fellendülése. A kínai internetes ipar összességében 2002-ben fellendülést mutatott, köszönhetően annak, hogy a 2001-es 28,7 millió internetes közösség 2002-ben közel 58 millióra növekedett.
Kínában az online játékok iránt leginkább a fiatal, egyedülálló férfiak érdeklődnek, akik nem csak a játékok, hanem általában minden új technikai újítás iránt fogékonyak. Az internetes portálok nem bízva a WAP sikerében inkább a klasszikus mobilkommunikációs szolgáltatásokra összpontosítanak, elsősorban az SMS-re. A China Mobile, Kína vezető mobilkommunikációs cége elmondta, hogy 2002-ben 75 milliárd SMS-sel számoltak, miközben a fogyasztók több mint 90 milliárdot küldtek. A kínai mobilközösség körében azok az internetes portálok a legnépszerűbbek, amelyek SMS szolgáltatást is kínálnak. Ezeken a portálokon nagyon sok online reklámfelület helyezhető el, és a hirdetők is ezeket a portálokat részesítik előnyben.

2002 októberében indult útjára a China Mobile jóvoltából az MMS, illetve a China Unicom elindította a Color E szolgáltatást. Kínai elemzők szerint ebben az évben már az MMS-t kínáló mobilportálok is népszerűek lesznek.

Kulcsszavak: China Mobile mobilszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50