Nyereségbe fordult az NTT DoCoMo
A DoCoMo harmadik generációs hálózata azonban még így is jóval kevesebb előfizetővel rendelkezik mint a KDDI Corp.-é, mely a DoCoMo rendszerével ellentétben túl lassú videótelefon-kapcsolatok lebonyolításához, viszont lényegesen nagyobb lefedettségének és hosszú élettartalommal rendelkező akkumulátorokkal ellátott készülékeinek köszönhetően elnyerte az előfizetők tetszését.
A DoCoMo konszolidált nettó nyeresége 212,5 milliárd jen (1,83 milliárd dollár) lett az elmúlt pénzügyi évben, szemben az előző 116,2 milliárd jenes nettó veszteséggel. Értékesítési árbevétele 3,2%-kal, 4810 milliárd jenre emelkedett.
Az i-mode szolgáltatásra előfizetők száma 37,76 millióra emelkedett, azaz elérte az összes előfizetők 86%-át. Emellett a cég alig egy év alatt kilencmillió darab kamerával szerelt telefon készüléket adott el.
Az idei évben a DoCoMo 618,0 milliárd jen konszolidált nettó nyereséget vár, míg a Reuters által megkérdezett szakértők előrejelzéseinek mediánja mindössze 595 milliárd jent hozott ki. Az értékesítési árbevétel esetében 1,9%-os növekedést követően 4790 milliárd jenre számít a konszern.
A DoCoMo 500 milliárd jen felső értékben saját részvények visszavásárlását tervezi az idén. Az intézkedés támogatást adhat részvényének, mely két hónappal ezelőtt még négyéves mélypontnál időzött.
Az elmúlt két hónapban a papír árfolyama harmincszázalékos emelkedésen ment át a javuló eredményességről kiszivárgott értesülések hatására. Egyes befektetői vélemények szerint a részvény árfolyama az elkövetkező évre 10-20%-os emelkedési potenciált hordoz magában. A DoCoMo 1900 milliárd jent (16,3 milliárd dollár) fordított külföldi távközlési cégek, mint például az T&T Wireless Services részvényeinek a felvásárlására az elmúlt években. A befektetési taktika azonban balul sült el a távközlési ágazat árfolyam-buborékjának a kipukkadása miatt. A DoCoMo befektetéseinek több mint felét volt kénytelen leírni az elmúlt két év folyamán.
A DoCoMo a tokiói tőzsde zárása után tette közzé eredménybeszámolóját. Papírja 2,6%-os gyengüléssel, 262 ezer jenes árfolyamon fejezte be a napot, szemben a Nikkei 225 index 0,96%-os csökkenésével.
Kapcsolódó cikkek
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A fejlett, de lassuló piac már nem kihívás a Vodafone-nak
- eBay: 40 százalékkal nőtt a negyedéves eredménye
- 73 százalékkal nőtt az AMD negyedéves eredménye
- Intel: rekordösszegű második negyedéves bevétel
- Rekordösszegű árbevétel a BEA Systemsnél
- Synergon, I. negyedév: 81,2 millió forint nyereség
Díjazták az építőipar „rocksztárját”
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója vehette át az idei "Év Építőipari Személyisége" díjat. A szakember 30 éve képzi és inspirálja a szakembereket és az építőanyag kereskedőket, emellett támogatja a megrendelőket építési álmaik valóra váltásában. Legyen szó TikTok videóról, egy medence burkolásáról készülő oktatóanyagról, vagy ezer szakember motiválásáról egy konferencián, Markovich Béla mindenhol ott vagy és minden lehetőséget megragad, közvetlenül hozzájárulva az építőipar kultúrájának fejlődéséhez.
Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok
A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.