HíF: felmérések a lakossági távközlési és internetszokásokról
Az elemzésben összesen 27 grafikon és ábra szemlélteti a válaszok csoportosítását és értelmezését.
Néhány téma közülük:
A háztartások telekommunikációs ellátottsága, az eszközök kombinációi
A háztartások havi átlagos vezetékes-, mobiltelefon, kábeltévé és internet költségei
A háztartások telekommunikációs összköltségei
A különbözõ típusú díjcsomagok megoszlása a vezetékes telefonnal rendelkezõk körében
A díjcsomagváltást tervezõk aránya
Miért nincs vezetékes telefonjuk?
A háztartások megoszlása az elõfizetés típusa szerint, a mobiltelefonnal rendelkezõk körében
Vezetékes-mobil megoszlás azok körében, akik mindkét típusú telefont használják
A háztartások megoszlása az internetszolgáltatás típusa szerint
A HíF megbízásából a Teleszkóp Kft. az internetezõk szokásait tárta fel, ezen belül is elsõsorban a szabályozási folyamatok tényleges hatásait vizsgálva. A felmérés összefoglalójában a következõk találhatók.
Általános vélekedés, hogy az internettel kapcsolatos támogatások terén a gyerekeket kell elõtérbe
helyezni, hiszen ha a gyerekek rájönnek, hogy hogyan mûködik, miképpen megy az internet,
akkor otthon is, elõbb-utóbb megveszik a gépet, a szolgáltatást.
Az idõsebbek közül sokan maguk is alig használják az új információs technológiai eszközöket, így a
gyerekeknek sem adnak olyan feladatokat, amelyekhez használniuk kéne ezeket. Fölmerül tehát a
tanárok ez irányú továbbképzésének szükségessége.
A lexikális tudás oktatása helyett az internetes kultúra terjesztését kellene elõtérbe helyezni.
A távközlési infrastruktúra fejlesztése az elmúlt évtizedekben a vidék rovására nagyon aránytalanul valósult meg.
A szolgáltatási kötelezettségnek nem csak a telefonfülkékre, hanem az emelt szintû szolgáltatásokra is ki kellene terjedni. Pl. ha egy cégnek van ADSL-szolgáltatása, akkor vállalnia kell, hogy rövid idõn belül mindenhol tudja ezt nyújtani mindenkinek ugyanolyan áron.
A fókuszcsoportos vizsgálat összefoglalója a következõket írja:
A rosszabb anyagi körülmények között élõk, az idõsebb generáció, a vidéken kis településeken élõk nem jutnak hozzá, nem tudják megtanulni, nem ismerik fel a jelentõségét, fontosságát, szerepét napjainkban. Pedig az internet segítségével a társadalmi különbségek csökkenhetnének. Az internet mindenkinek ugyanazokat a lehetõségeket mutatja meg, kínálja fel. Az internet a társadalmi különbségek csökkentésének egyik legolcsóbb, leghatékonyabb módja lehetne.
Kapcsolódó cikkek
- Robbanásveszélyesek a hamisított mobiltelefon-akkumulátorok
- Jön az iPhone olcsóbb verziója?
- Blogolásra is alkalmas a Samsung SGH-L760 3G-s telefon
- Több mint százezerrel bővült az RCS&RDS előfizetőinek száma
- Szélenergiával működő mobilakkutöltő
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Nokia: mobil kényelem autóban és azon kívül
- SciamuS: felére csökkentett a vezetékes- és mobilköltségek
- Új stílusú Nokia mobiltelefon
- A halál oka: felrobbanó mobiltelefon-akku
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.