A VIA kilép az alaplap-üzletágból
A VIA hivatalosan egyelőre nem erősítette meg a divízió bezárását, azt a hírt azonban alátámasztotta, hogy a társaság eladja Pentium 4 alaplapokkal foglalkozó üzletágát. A VIA képviselője szerint a társaság még nem döntötte el, hogy melyik alaplapgyártónak adja el a részleget.
A divízió várható bezárásának híre nem okozott meglepetést a szakértők számára. A 2001 októberében alapított divízió célja elsősorban az volt, hogy a társaság Intel licensszel nem rendelkező Pentium 4 chipkészleteinek felvevőpiacot létesítsen, miután az Intel esetleges haragjától tartva egyedül az Elitegroup Computer Systems (ECS) vállalta a VIA alapú Pentium 4 alaplapok gyártását.
Miután a VIA Technologies áprilisban megszerezte a Pentium 4 chipsetlicenszét, és a társaság 10 éves keresztlicensz-szerződést is kötött a chipóriással, a többi alaplapgyártó számára konkurenciát jelentő üzletág szükségtelenné vált, állítják a szakértők.
A VIA Platform Solutions Division a VIA Technologies szerint a részleg megalapítása óta átlagosan havi mintegy 100 ezer Pentium 4 alaplapot gyártott.
Kapcsolódó cikkek
- DDR3 RAM-ok a Core2-Bearlake kihasználásához
- Egy gonddal kevesebb: ház és alaplap együtt
- VIA Pico-ITX: a világ legkisebb alaplapja
- Intel Santa Rosa platform a tervezettnél korábban
- XFX alaplapok Intel 1333 MHz-es (FSB) processzorokhoz
- Az Intel tervezi a Bearlake utódját
- Corel Snapfire Plus SE jár minden ASUS alaplaphoz
- Új Gigabyte alaplapok gyorsabb Intel processzorokhoz
- Asus alaplapok Skype-támogatással
- Új Asus AI Lifestyle alaplap harmadik PCIe x16 Physics Card bővítőhellyel
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.