Kábeltévéseket büntet a GVH
észlelte: a UPC díjemelése meghaladta az infláció mértékét, s a programcsomagjainak összeállítási módja is sértheti a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés versenytörvényi tilalmát. A megtartott tárgyaláson a GVH versenytanácsa megállapította, hogy az UPC visszaélt gazdasági erőfölényével, amikor 2002 elején programcsomagjainak összetételét a fogyasztók kinyilvánított preferencia-sorrendjét és a műsorköltségarányokat indokolatlanul figyelmen kívül hagyva módosította. Az UPC felmérést készített előfizetői körében arról, hogy mely műsorcsatornákat részesítenek előnyben. E felmérés alapján az egyes csatornák - tematikus tartalmuktól függetlenül - egységes rangsorba rendeződtek, s ezáltal a szolgáltató fontos információkhoz jutott a - kábeltelevíziós társaságok által rendszerint nem igazán ismert - fogyasztói igényekről. A versenytanács azt is megállapította, hogy a UPC azáltal is visszaélt gazdasági erőfölényével, hogy az általa 2002. év során alkalmazott ÁSZF (általános szerződési feltételek) 4.4.3. pontjában indokolatlan előnyöket kötött ki saját maga számára a programcsomagok módosításával kapcsolatban. A GVH versenytanácsa a jogsértés megállapításán túl, a jogsértő cselekménnyel arányban álló bírság, 40 millió forint megfizetésére kötelezte a UPC Magyarország Kft-t.
Az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft. ellen azt követően indított eljárást a GVH, hogy tudomására jutott: nevezett a 2002. évre oly módon és mértékben emelte kábeltelevíziós szolgáltatásainak árát, hogy az sértheti a versenytörvényben megfogalmazott, gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmát. A megtartott tárgyaláson a GVH versenytanácsa az EMKTV Kft. jogsértését megállapította, mivel olyan egyedi szerződéskötési gyakorlatot folytatott, melynek során gazdasági erőfölényes helyzetével visszaélve, előfizetőivel szemben indokolatlan előnyökhöz juthat a programcsomagok díjemelését illetően.
Rendelkezései a díjemelések indokaiként olyan tényezőket sorolnak fel, amelyek nem számszerűsíthetők (pl. az általa nyújtott többletszolgáltatás, a műszaki korszerűsítés), így önkényesen értelmezhetőek és az előfizetők által nem ellenőrizhetőek. A díjemelési szándék meghatározatlan formában kerül közlésre. Ennek révén lehetőség nyílik arra, hogy a szolgáltató akár a szolgáltatásból való kizárással is szankcionálja a díjemelést el nem fogadó előfizetőket.
A GVH versenytanácsa mindezekre tekintettel gazdasági erőfölénnyel való visszaélés miatt 8,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az EMKTV-t.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- GVH 2006: 11,4 milliárd forint összegű bírságot szabott ki a hivatal
- GVH: 16 milliós bírság a Pannonnak
- Újabb elmarasztalás, ezúttal bírság nélkül
- GVH: 100 milliós bírság a Magyar Telekomnak
- GVH: Másfélmilliárdos bírság az IBM, ISH, SAP cégeknek kartellezésért
- GVH: 10 milliós bírsággal sújtja az UPC-t
- EU-versenyjogot sért a magyar médiaszabályozás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.