IBM, Cisco együttműködés a vezeték nélküli hálózatok terjedéséért
A felmérésben részt vevők között egy Cisco Vezeték nélküli hálózati csomagot sorsoltak ki, mely egy Cisco Aironet 1100-as Access Pointot és 2db PCM352 pccard hálózati kártyát tartalmaz.
A szerencsés nyertes Zergényi Zoltán, a Pál Dental Rt. számítástechnikai vezetője, aki az ajándék ünnepélyes átvételekor elmondta, hogy a vezeték nélküli eszközöket elsősorban kiállítások lebonyolításához fogják felhasználni, mivel az eszközök a gyors telepíthetőség és a mobilitás megteremtése miatt bármilyen kiállítási pavilonban ideális és gyors megoldást nyújtanak a helyi hálózat kialakítására.
Hagyományos esetben a hálózati elérés helyfüggő, csak ott lehetséges, ahol adott a hálózati infrastruktúra (kiépített Ethernet hálózat, szabad aljzat, fali kábel) és a szabad kapcsolódási pont. Gyakran előfordul azonban, hogy a mindennapos munkavégzés során íróasztalunktól távol van szükségünk hálózati hozzáférésre. A vezeték nélküli hálózat alkalmazásával nem gond többé a hálózati kapcsolat biztosítása, elkerülhetők a bekötéssel járó tennivalók, a kábelrengeteg pedig eltűnik. Vezeték nélküli hálózattal olyan helyeken is folyamatos maradhat a munkavégzés, ahol erre eddig nem volt lehetőség (folyosók, tárgyalók, elő- és fogadó terek, büfé, stb.), sőt a hálózati kapcsolat akár épületen kívül is elérhető lehet.
A Cisco Systems, mint az internetes hálózati piac vezetője, vezeték nélküli eszközeinek fejlesztésében elsőként alkalmazta a 802.1x, EAP (Extensible Authentication Protocol), TKIP (Temporal Key Integrity Protocol) és MIC (Message Integrity Check) protokollokat, amelyek a korábban gyengének és feltörhetőnek bizonyult WEP titkosítást váltották le. A WLAN biztonsági megoldások alkalmazásában a Cisco jelenleg is vezető helyen áll, biztosítva ezzel a Cisco megoldások felhasználóinak a maximális adatvédelmet.
Az IBM Corporation és a Cisco Systems, Inc. 1999. augusztus végén kötött megállapodásának egyik lényeges eleme a Cisco és az IBM Global Services között létrejött stratégiai szövetség. Az együttműködés fontos vonzata, hogy az IBM világszerte jelentős képzési programokat indított be annak érdekében, hogy hálózati mérnökei az IBM-es hálózati mérnöki minősítések mellett a Cisco minősítéseket is mielőbb megszerezzék. Az IBM Magyarország ennek a programnak a keretében 1999-ben elnyerte a Cisco Gold Certified Partneri minősítést, melynek jogosultságát a szigorú Cisco előírásoknak megfelelően minden évben igazolja. A programban az IBM Magyarország a következő specializációkat szerezte meg: Wireless LAN, VPN Security, Network Management, Content Delivery Networking.
Kapcsolódó cikkek
- Új WiFi távolságrekord: 382 kilométer
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- Cisco Broadband Barométer: internet felhasználás terén még nagyok az elmaradásaink
- Helyi hálózatok fejlesztési lehetőségei az oktatási intézményekben
- 11 év garancia a D-Link Wireless N termékeire
- 65nm-es SoC három integrált rádióval
- Mégsem lesz vezetéknélküli hálózat a Boeing szupergépén
- Végre valóban eltűnnek otthonainkból a kábelkötegek
- Fél éven belül jön a WiFi-konkurens UWB technológia Európába
- Cisco: rekord a Cisco Expón, EMEA-szervizközpont Szombathelyen
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Pörgesd fel az életed a Heineken, a HMD és a Bodega új "unalmas" telefonjával
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony tovább gazdagítja az otthoni moziélményt
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
A Maserati bemutatja a GranCabrio Folgore-t
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.