Fizetett találatok állnak az online reklámpiac fellendülése mögött

Tóth Kristóf, 2003. július 30. 20:59
A szponzorált keresések, vagy más néven fizetett találatok szegmensének 50 százalékos növekedése áll az online hirdetési piac fellendülése mögött, közölte a Jupiter Research piackutató cég szerdán.
A piackutató cég szerint az online reklámpiac 6,3 milliárd dolláros éves összbevételéből a fizetett találatok mintegy 1,6 milliárd dollárt fognak kitenni az idei évben. A képernyőn megjelenő "hagyományos" online hirdetések mintegy 3 milliárd dollár összbevételt fognak eredményezni 2003-ban.

A fizetett találatok jelentősen megnövelték az olyan társaságok bevételeit, mint a Google, és az Overture Services. Ezen üzleti modellben a hirdetők azért fizetnek, hogy bizonyos keresési kifejezések esetén a találatok mellett a társaság hirdetése is megjelenjen a keresőben. Szakértők szerint a megoldás előnye, hogy a hirdetők csak akkor fizetnek a hirdetés megjelenéséért, ha a felhasználó rákattintott arra.

"A fizetett találatok hatása jelentősen túlmutat a bevételtöbbleten. A szereplők, valamint a keresési taktikák és technológiák állnak az olyan digitális marketing trendek mögött, mint a dinamikus díjszabás, és a célzott reklámozás" - mondta Gary Stein, a Jupiter Research egyik elemzője.

Az online hirdetési piac összességében 10 százalékkal fog növekedni 2003-ban, állítja a Jupiter. 2008-ra az üzletág éves bevétele eléri a 14,8 milliárd dollárt. A Jupiter szerint a képernyőn megjelenő online hirdetések szegmense a jövő évtől szintén növekedést fog mutatni: A társaság 2004-ben több, mint 15 százalékos, 2005-ben és 2006-ban pedig 20 százalék fölötti éves növekedést vár.

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak

A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit. 

2024. április 24. 10:12

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 09:14

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.

2024. április 23. 19:24

Factor 4: a legújabb UltiMaker 3D nyomtató gyártósorok támogatására

Az UltiMaker április 22-én bemutatta az UltiMaker Factor 4 új, ipari 3D nyomtatót, amelyet kifejezetten gyártóüzemi felhasználásra, a gyártósorok működési hatékonyságának és megbízhatóságának növelésére fejlesztettek. Az UltiMaker Factor 4 hazai bemutatójára az Ipar Napjain kerül sor a kizárólagos hazai forgalmazó, a FreeDee Kft. standján (A pavilon, 101F).

2024. április 23. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50