A Samsung a világ leggyorsabban fejlődő márkája

forrás Prim Online, 2003. augusztus 12. 14:45
[smallimage 1 left]A Samsung márka értéke több mint duplájára nőtt három év alatt, a világ vezető 100 cége között ez a legnagyobb növekedés. A vállalat márka értéke jelenleg 10,8 milliárd USA dollár, ami a 2002-es értékhez viszonyítva 31 százalékos növekedést jelent.

Az Interbrand, a világ vezető márkatanácsadója immár második alkalommal a Samsungot nevezte meg a világ leggyorsabban növekedő márkaneveként. Mindössze három év alatt a Samsung név értéke több mint kétszeresére – a 2001. évi 5,2 milliárdról a jelenlegi 10,8 milliárdra – nőtt. A 100 legnagyobb világcéget értékelő évenkénti Interbrand felmérés szerint a Samsung jelenleg a világ 25. legnagyobb márkája. 2002-ben a 34., 2001-ben pedig a 42. helyen állt, azaz két év alatt 17 helyet lépett előre.

A Samsung a multinacionális cégek szűk elitjébe tartozik, melyet a vásárlókkal, szellemi vezetőkkel és kereskedőkkel közös gondolkodásmód különböztet meg a többi cégtől. A Samsung holisztikus megközelítésben kommunikálja a globális márkanevet, melynek keretében számos független, de egy közös márkakép által vezérelt regionális stratégiát valósítottak meg.

A Samsung márkanév értékének dinamikus emelkedéséhez elengedhetetlen volt, hogy a vállalat kiemelten foglalkozzon az integrált globális reklám és marketing tevékenységgel, amelynek hangsúlyos eleme a folyamatos partnerség az Olimpiai Játékokkal.

„Elsőként Kun-Hee Lee elnök ismerte fel és hangsúlyozta a kiemelkedő márkanévben rejlő hatalmas versenyelőnyt 1996-ban." – mondta TaeHo Kim, a Samsung csoport vállalati kommunikációs osztályának alelnöke – „Annak érdekében, hogy a Samsung név nemzetközi szintű vezető márkanévvé váljon, globális programot indítottunk és ezzel olyan egységes vállalati identitást alakítottunk ki, amely minden marketing tevékenységünkben megjelenik."

„A Samsung márka folyamatos erősödése hűen tükrözi a vállalat elkötelezettségét a márkanév globális szintű erősítésében. A Samsung márka értéknövelése kulcsfontosságú vállalati cél, amely kiterjed a teljes szervezetre, az elnöktől az alkalmazottakig. A Samsung sikerrel tette marketingstratégiája központi elemévé a márkaépítést, amely a termékfejlesztéstől az elosztási csatornák megválasztásán át a csatornákon keresztül kifejtett marketing tevékenységekig, valamint a belső és külső kommunikációig terjed." – mondta Jan Lindemann, az Interbrand globális ügyvezető igazgatója. – „A Samsung sikerének középpontjában az áll, hogy a menedzsment elszántan törekszik arra, hogy a Samsungot saját területein vezetővé tegye, és támogatja az ennek hátteret biztosító befektetések és szervezetek megvalósítását is." A Samsung új menedzsment filozófiájában fogalmazta meg vezető szerepének alaptételeit, melyet Lee elnök vezetett be 1993-ban a vállalat globális minőségügyi kezdeményezésének keretében. Ekkor jelentette ki Lee elnök, hogy a Samsung névnek a világszínvonalú termékekkel, alkalmazottakkal és folyamatokkal társult fogalommá kell válnia.

Azóta a Samsung több kategóriában is globális vezetővé lépett elő, vezető piaci pozíciót szerzett a félvezető memórialapkák gyártásában, a lapos kijelzős monitorok és színes televíziók gyártásában, valamint világszinten harmadik helyen áll a mobiltelefon-készülékek értékesítése területén. A Samsung elkötelezett a márkában rejlő tőke növelésében, melyet a szervezeti módszerekkel megvalósított marketingen keresztül, valamint a humán tőke, a termék és a működési területeket jelentő közösségek területén kifejtett befektetéseken keresztül kíván elérni. A vállalat célja, hogy a digitális konvergencia forradalmának globális vezetőjévé váljon, és legalább 50 termék esetében piacvezető pozíciót szerezzen.

A világ 30 legértékesebb márkája:

[bigimage 2 center]

Kulcsszavak: Samsung marketing +céginfo

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A tervezői gondolkodás eszközeivel alakítják a holnapot a Samsung és az EdisonKids kihívásának diákcsapatai

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 14:07

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05