Biztosítók: az internetes bevétel 2003-ban is elhanyagolható marad
2003 I. negyedévében a GKI-Westel e-pénzügyi index értéke 20,8 volt, ami változatlanul mérsékelt optimizmust jelez az elektronikus pénzügyi szolgáltatások jövőjével kapcsolatban. 2003. március 31-én 264 ezer internetbanki lakossági ügyfél és 44 ezer internetbanki vállalati ügyfél volt a hazai hitelintézeteknél. A lakossági internetbanki (szerződéssel rendelkező) ügyfelek száma 60%-kal, a vállalatiaké 110%-kal növekedett a megelőző 12 hónap során. Az előzetes adatok szerint a lakossági internetbanki ügyfelek száma 2003. június 30-ra 275 ezerre emelkedett. A biztosítások internetes értékesítése még 2003 elején is marginális volt, és áttörés a 2003. év egészében sem várható.
II. A felmérés eredményei
2003. I. negyedévében a GKI-Westel e-pénzügyi index, amely az internet pénzügyi szektorban betöltött szerepére vonatkozó vélemények, a pénzintézet képességének megítélése az internet adta előnyök kihasználásában és az internetes értékesítés várható arányára vonatkozó kérdések eredményeként adódik, 20,8-es értéket vett fel. Ez stagnálás az előző negyedévhez viszonyítva, de még így is a pénzügyi szolgáltatók mérsékelt optimizmusát fejezi ki az elektronikus pénzügyi szolgáltatások potenciáljával kapcsolatban.
GKI-Westel e-pénzügyi index
[bigimage 1 center]
Internetes banki ügyfelek
2003. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok és takarékszövetkezetek kb. 264 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12,5%-kal több mint 3 hónappal és 60% több mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 44.560 volt, ami 35%-os, illetve 110%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.
Az adatok alapján a felnőtt lakosság 3,1%-a rendelkezett internetbanking szerződéssel, azaz az internethez hozzáférők 15%-a szerződött erre a szolgáltatásra.
Az előzetes adatok szerint az internetbanki szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma 275 ezerre emelkedett 2003. június 30-ra.
Internetbanki lakossági ügyfelek száma az internetes bankoknál
[bigimage 2 center]
2003 1. negyedévétől kezdve az internetes szolgáltatással rendelkező takarékszövetkezetek ügyfeleit is tartalmazza, számuk azonban még marginális.
Banki internetes tranzakciók
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok kereskedésének igénybevétele esetében is.
Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
- EGYENLEGÉRTÉKEK [-100: JELENTŐSEN CSÖKKEN; +100 JELENTŐSEN NŐ] SKÁLÁN -
[bigimage 3 center]
Biztosítók internetes értékesítése
2003 első negyedévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állomány-díjbevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1%-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1% alatti az internetes állomány-díjbevétel aránya.
A válaszoló biztosítók várakozása szerint az internetes értékesítésből származó bevételi hányad 2003 egészében is elhanyagolható marad. Ennek részben az az oka, hogy még a biztosítók kis része kínál online biztosításokat, részben pedig az az üzletfilozófia húzódik meg a háttérben, hogy ügynökökön keresztül nagyobb értékű, bonyolultabb konstrukciójú biztosítások is értékesíthetők.
A biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb növekedése csupán a későbbiekben tervezett internetes-értékesítések megjelenése után várhatók.
biztosítási termékek internetes értékesítésítésének várt növekedése a következő 12 hónap során
EGYENLEGÉRTÉKEK [-100: JELENTŐSEN CSÖKKEN; +100 JELENTŐSEN NŐ] SKÁLÁN –
[bigimage 4 center]
III. A kutatásról
A felmérés 2003 júniusában zajlott a pénzügyi szférán belül teljes körűen megkérdezve a hitelintézeteket, az internetes takarékszövetkezeteket és a biztosítótársaságokat. A kutatás reprezentativitása kimagasló volt: mérlegfőösszeg alapján a bankok 80%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 92%-a képviseltette magát a felmérésben.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Továbbra is dinamukisan nő a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Bankügyletek - nőtt internetes ügyfelek száma
- Egyre többen használják a mobilbankot
- Szerverhasználat a vállalatoknál
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
- Dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Diszkont utasbiztosítás az interneten a Groupama Biztosítótól
- Több mint felével nőtt az internetbanki ügyfelek száma
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.