Origo: szeptemberben EBITDA-szintű nyereség

MTI Sajtóadatbank, 2003. november 25. 20:49
Az ötéves internetes portál, az Origo életében 2003 szeptembere volt az első olyan hónap, amikor a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés (EBITDA) szinte meghaladták a kiadásokat - közölte Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A főszerkesztő elmondta, hogy november 24-én fennállása óta először több mint egymillióan látogattak el az Origóra. Az eseményen elhangzott, hogy a magyar on-line hirdetési piac a teljes reklámpiacnak 1,7-2 százalékát teszi ki, s értéke az idén várhatóan túllépi a kétmilliárd forintot. Az on-line hirdetési piac az idén 30 százalékkal nő. Az on-line hirdetési piac mintegy 60 százalékán a Sanoma on-line, az Index és az Origo osztozik, ez utóbbi piacvezetőként.

Az eseményen Mester Sándor, az Origo hirdetési igazgatója az MTI érdeklődésére nem kívánta részletezni, hogy az Origónak az idén mennyi lesz a hirdetési bevétele, illetve az egyéb szolgáltatásokból származó forgalma. Ugyanakkor kifejtette, hogy véleménye szerint az internetes portálok látogatottsága és az oldalletöltések alapján az on-line reklámpiac részesedésének reálisan 4-5 százaléknak kellene lennie a jelenlegi 1,7-2 százalékkal szemben.

Az on-line reklámpiac idei 30 százalékos növekedése kapcsán elmondta, hogy egyre több hirdető ismeri fel az internetes portálok jelentőségét: így például a távközlési cégek, a pénzintézetek, a biztosítók, az autóforgalmazók és az utazásszervezők egyre többet hirdetnek az interneten. Mester Sándor hozzátette: az Origónak az idén több mint 50 százalékkal nő a hirdetési bevétele.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a széles sáv elterjedése jót tesz az internetes portáloknak, mivel a látogatók egyre hosszabb időt töltenek a világhálón, s egyre gyakrabban keresik fel a portálokat. Míg két évvel ezelőtt egy internetes látogatás alkalmával három oldalt töltöttek le, ma már tizet. Az adatok szerint az elmúlt évben duplájára nőtt az internetezésre fordított idő, ami az idén a várakozások szerint ismét megkétszereződik.

Kulcsszavak: Origo marketing trend

A tervezői gondolkodás eszközeivel alakítják a holnapot a Samsung és az EdisonKids kihívásának diákcsapatai

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 14:07

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05