Nem segítenek az ünnepek, lassulnak a konzoleladások

Kiss Ádám Zoltán, 2003. november 28. 09:20
Az eddig folyamatosan bővülő játékkonzolpiac a jelek szerint elérte maximális kiterjedését, hiába közeledik az ünnepi időszak, az eladások jelentősen csökkennek.
2002-ben a játékgépekből származó készpénzbevétel messze meghaladta a várakozásokat, sokan már a halódó PC-piacot kiváltó új vezetőágazatként kezelték a területet. Ám hiába bővültek a szolgáltatások, jelent meg a többjátékos, majd az internetes üzemmód, jelenleg úgy tűnik, hogy telítődött a piac.

Az In-Stat/MDR felmérése szerint idén várhatóan kétmillió berendezéssel kevesebbet adnak el, ami több mint 2 milliárd dollár bevételkiesést jelent. A piacon a Sony, Microsoft, Nintendo sorrend továbbra is változatlan, miután a Sony nemrég eladta 60 milliomodik PlayStation2-jét. A telítődés azonban vélhetően a jelenlegi technikai színvonalra vonatkozik, egy újabb fellendülés elképzelhető 2005 táján, amikor a gyártók a következő generációs eszközeiket bemutatják.
Kulcsszavak: Sony Nintendo Microsoft konzol

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05