Fogyasztóvédelem: Gyakoriak a szabálytalanságok az e-kereskedelemben

MTI Sajtóadatbank, 2004. január 30. 09:52
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások üzemeltetői tevékenységük során gyakran nem tesznek eleget a nyilvántartási, illetve tájékoztatási kötelezettségüknek - áll a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) vizsgálati tapasztalatait összefoglaló jelentésében.

A fogyasztóvédők 2003. november 15.-december 1-je között 50 virtuális üzletet ellenőriztek. Az 50 internetes áruházból mindössze 5 rendelkezett az engedélyezési hatóság nyilvántartási számával.

A jelentés szerint az 50 üzlet közül 46-nál állapították meg, hogy nem tüntették fel a szükséges információkat. Több vállalkozásnál hiányoztak az azonosításokhoz szükséges adatok. Néhány elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás nem adott előzetes tájékoztatást a megrendelt áru áráról, a futárszolgálat költségéről és a csomagolási díjról. A vevő a rendelés elfogadását visszaigazoló, a kereskedő által küldött e-mail üzenetből ismerheti meg a megrendelt termék alap, illetve járulékos költségeit.

A fogyasztók érdekeit sértő hiányosságok miatt a területi felügyelőségek fogyasztóvédelmi eljárásokat indítottak, az FVF szerint az eredmények indokolják, hogy az internetes kereskedelem ellenőrzését a jövőben is folytassák.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05