Többet, jobban és egyszerűbben

Otthon és munkahely, szórakozás és munka egyre jobban hasonlít egymáshoz...

forrás Prim Online, 2004. február 1. 10:29
Az amerikai produktivitás egyik titka - és ezt nem lehet egyszerűen megmagyarázni azzal, hogy a gyakorlatilag évente egy-két hét szabadság kivételével állandóan dolgozó amerikai munkaerő “mindig ott van a munkahelyén" - tehát a titok a munka és a játék, a személyes ambíciók és a karrier tervek organikus egybeolvadása. Ennek a trendnek a legdivatosabb megjelenése ma a virtuális munkahely, ami évtizedekig csak a privilégiumokkal elhalmozott keveseknek jutott osztályrészül - milliomosnak kellett ahhoz lenni, hogy valaki az otthoni irodájából szervezhesse meg a munkahelyi találkozóit. Mára ez megváltozott, és lám csak 25% (!) - kal nőtt a produktivitása azoknak a telefonos “customer service" alkalmazottaknak akiknek lehetővé teszi az otthonról dolgozás luxusát a repülőtársaság.


Erre az új trendre és egyre növekvő home office / small office / otthoni munkahely - re egész termékcsoportok épülnek, és ugyanaz az infrastruktúra kiválóan megfelel mind a kettőnek. Ráadásul az életet megkönnyítő és megszépítő elektronikus szerkezetek “rohamát" csak úgy lehet igazán kezelni, ha “command post" - okat, vezérlő-állásokat is tervez a jövő lakberendezője, hiszen a legjobban egy egységesen működő, egy pontról vezérelhető “home hub" segítségével tudnak összedolgozni az intelligens szerkezetek. Mindez pedig egyszerűen megoldható az egyre elterjedtebb Wi-Fi es Bluetooth technológiáknak köszönhetően: a “surround sound"-ot kiadó háttér hangszórókat mára már nem elegáns drótokon keresztül rákapcsolni a “home theater"-re: ezt drót nélkül hozza a soktucatnyi elképesztő minőségű audio-vizuális lakberendező, akik a legfinnyásabb ízlést is kielégítő, egyéni stílust messzemenően követő “videoszobákat" mutattak be. Tudni kell az amerikai lakáskultúráról, hogy az egyre növekedő méretű és felszereltségű új építésű házak középső- és felső árfekvésű kategóriája már nem képzelhető el speciális akusztikájú, surround sound hatással multimédia - dvd filmek megfelelő minőségű nézésére épített audio-vizuális szoba nélkül a suburb-okben.


Még egy érdekesség: ne felejtsük el az amerikai életmód legfontosabb “ruhadarabját", az autót - ami a legfontosabb összekötőkapocs a munkahely és az otthon összeolvadó szigetei között. Nem meglepő, hogy a nagysávszélességű, műholdas adatátvitellel felszerelt digitális autó immáron teljes jogú munkahelyként vagy kényelmes otthonként is igencsak jó minőségben megállja a helyét. Hol van már az az idő, amikor a százdolláros elemes hűtőszekrény újdonságnak számított az autókba: a mozgó erődítményekre hasonlító óriási Suburban-el, Excursion-ok és a szupergóliát Hummer-ek világában bőven elfér a sokhangszórós, térhatású home theater - minőségű videótól a valóságos íróasztalnak is megfelelő workstation-ig minden amire a túlzásokra hajlamos amerikai vásárlónak szüksége lehet.


Moore törvénye a szórakoztatóiparban


Egyre nyilvánvalóbb, hogy az Intel alapítójának törvénye az egyre gyorsuló chipkapacitásról (lásd Prim - link az Intel újra-fókuszálását a fogyasztói elektronikai iparra), amik az egyre gyorsabb Intel Pentium - és más márkájú chipeket eredményezett, kombinálva az egyre nagyobb flash memory kártyákkal, fény-visszaverő chip-ekkel, egyre inkább az a vallásos meggyőződése támad a szemlélőnek, hogy minden manipulációs, szemnek-fülnek a befogadására elképzelt film- és videoművészeti, megjelenítési fantázia magától értetődően valósággá válik a közeli jövőben. A tömegek számára is, nemcsak Hollywood ínyenceinek.

Hol lesz az agyközpontja az új lakásnak?

Kibontakozni látszik egy elkövetkező óriási csata globális cégóriások között: ki és mi lesz a sztenderdje a Wi-Fi / bluetooth / vagy a legújabb ultra wideband (amit a Toshiba és a Samsung dobott piacra) forradalom egyenes következményének, a lakás irányító központjának? Homlokegyenest ellenkező az elképzelése például a Microsoft - nak (persze az óriás szeretné elfelejteni elvetélt próbálkozásait, például a sokak számára teljesen értelmetlen WebTV-t - amikor is a mérnökök elfelejtették, hogy a kisbetűs internet oldalait lehetetlen egy tévéképernyőn elolvasni három méterre a képernyőtől) vagy a Sony-nak. A Microsoft természetesen PC-t akar látni az intelligens ház központjában, míg a Sony egy médiaközpontot. Az igazság valahol a kettő között lesz, természetesen - PC képességekkel rendelkező digitális “agy" működteti majd a közeljövő lakótereit, amit természetesen egy fogyasztói-elektronikai cég varázsol majd egyszerűen kezelhetővé és “fogyasztóbaráttá". A magam részéről inkább a Sony mellett teszem le a voksomat - nemcsak az alapján, hogy ez a fogyasztóbarát márka még ócska és összecsapott terméket nem dobott a piacra. Ami miatt szkeptikus lennék az a “core competence" hiánya ezen a területen a Microsoft részéről. Nézzük csak a legújabb “slágernek" marketingelt termékét, a Spot karórát (amit a Bill Gates a tőle megszokott lendülettel mutatott be, ahogy a legutóbbi néhány kissé gyengére sikerült próbálkozást - beleértve az MSN legutóbbi 400 millió dolláros AOL-ellenes reklámhadjáratát, amit félúton le kellett állítani a teljes érdektelenség miatt). A Spot karóra arról nevezetes, hogy az időjárást jelenti a hordozójának, és mellesleg az időt is mutatja. Na most hiába nemzeti sport Amerikában az időjárás megtekintése, azt nem szükséges minden pillanatban kivetíteni az ember csuklójára: ha valaki annyira kíváncsi rá, akkor egy ingyen számon felhívhatja az időjárás-jelentést bármikor... Ez a termék valószínűleg kiváló technológiára és mérnöki szakértelemre épül - viszont szükségtelen, nem hinném, hogy túl sok vevő lesz rá, ha végre elkészül, egy évvel a beharangozása után... Szimptomatikus a software óriás gondolkodását tekintve...

Elemzők szerint a mai $1.5 milliárdos “home automation" üzlet 2007-re $3.8 milliárdra nő majd. Ez persze mindössze csekély százaléka a 101 milliárd dollárra taksált fogyasztói elektronikai üzletnek. Az első próbálkozások nagyon meggyőzőek, logikusak és használhatóak: kedvencem az ébresztő óra, amelyik nem a szokott hírprogrammal vagy zenével ébreszt, hanem az interneten keresztül programozható, személyre szabott hírösszefoglalóval. Ez az “értelmező híróra" egyébként három hónap múlva kerül a piacra, a gyártó másik termékével a digitális információt “elolvasó" mikrohullámú sütővel, amelyik ideális hőmérsékletre melegíti fel a terméket a csomagra kódolt információ alapján.

A termék logikája kristálytiszta: abban a pillanatban, amikor a kényelmes 21. századi digitális polgár felébred reggel az ágyában, az elektronikus rendszer segítségével tudja elindítani a napját a leggyorsabban és leghatékonyabban: a zuhanyozó beállításától (hogy ne kelljen a csövekben megrekedt víz felmelegedésére várni) az autó beindításáig (hogy előre felmelegedve várja a gazdit). Vagyis az első elektronikus vezérlő micsoda, amit megérint az ébredező digitális fogyasztó, legyen az egyetlen, amire igazán szüksége lesz napközben. Ezek a kényelmet szolgáló megoldások már megvehetők egyenként, viszont egyetlen személyes kommunikációs, digitális command post-ról irányítva logikusan, egyszerűen, egyszerre lesznek irányíthatók és koordinálhatók. Ami még egyszer 25%-os vagy magasabb produktivitás emelkedéshez vezet majd, a prioritások kényelmes, intelligens újrarendezésével amíg a szerencsés fogyasztó alszik. Például ha a személyes kommunikációs rendszer sürgős üzenetet kap az éjszaka során, akkor lehet ezzel kezdeni a napot, az üzenetet a zuhanyozóban meghallgatva, ha éppen ehhez van kedvünk, vagy a sürgősként megjelölt email-eket reggelizés közben meghallgatni - ezek a tevékenységek néhány éve még sci-fi-be illő álmokként szerepeltek, mára pedig már csak idő kérdése, hogy elérhető áron piacra kerüljenek. Arról nem is beszélve, hogy ezek a technológiák mennyivel élvezetesebbé változtathatják a napunkat az ébredés első pillanatától kezdve: az eddig csupán milliomosok játékszereként szereplő digitális televízió-monitor fal nemsokára elérhető lesz az átlagembernek is, aki éppen erről álmodozik, hogy klasszikus festményeket vagy éppen a Sziklás hegységet szeretné látni a hálószobájában.

Íme néhány kedvenc (amiknek fényes jövőt jósolok az elkövetkező egy-két évben). Amit kiemelek az magától értetődően az én ízlésemet tükrözi, hiszen húszezernél több új termék közül lehetett választani. Ebből a listából is látszik, hogy a Consumer Electronics kategória meghatározása igencsak egyszerű lett: minden, ami a munkahelyen, az otthonban vagy a kettő között a fogyasztó életét, produktivitását segíti az ehhez az iparhoz tartozik. Vagyis egy kategóriában találja magát a Sony és a Microsoft, a Panasonic és a TiVo.

Az “énközpontú" ciklus az amerikai gazdaságban



Sokat cikkeznek és beszélgetnek mostanában a szeptember 11. sokkját kiheverő amerikai gazdaság új ciklusáról. Köztudottan szeptember 11. az otthon, a család kényelme felé fordította a polgárok figyelmét. Ennek eredménye a soha korábban nem látott otthon- felújítási és szépítési roham. Milliók építettek új uszodákat, rendeztek be díszkerteket, vettek új elektronikus berendezéseket, hogy még kényelmesebbé tegyék a már eddig is túlzásoktól nem mentes módon berendezett átlag amerikai lakóházat. Ezt követi most az “énközpontú" vagy “önközpontú" ciklus: kezdődött az autógyárak elképesztő ajánlataival, amelyek milliókat csábították új autó megvásárlására, és folytatódik most a mindennapok kényelmét kiteljesítő elektronikus termékek egész hadseregének a felvonultatásával. Mindeközben egyre többet és jobban sikerül dolgozni és élni, kihasználni a meglévő perceket és tovább csökkenteni a haszontalanul, várakozással elpazarolt időt.

A konferencia divat-sztárja: minden idők legszebb és praktikusabb konferencia-táskája

Először is annyit erről a termékről, hogy low tech. Semmi köze a magas és fejlett technológiához, egyszerűen a konferenciajárók életének kellemesebbé tételéhez járul hozza a maga egyszerűen értelmes módján. Ez nem az a mindentudó táska, amit szintén több ázsiai gyártó is bemutatott, laptop, mobiltelefon és minden más elektromos szerkezet feltöltésére képesen, hanem egy sokkal egyszerűbb hátizsák-féle, ami nagyon is megér egy misét.

Ez a táska először is gyönyörű, szemet gyönyörködtető. A színe nem a megszokott unalmas fekete és sötétkék, hanem divatos zöld színben készült. Ami akkor sem unalmas, ha már századszor látja valakinek a kezében az ember. Vállra vehető, kereken húzható, vagy kézben is vihető. Az oldalán két vizesüvegnek készített tasak található, amiből az egyik melegen (vagy hidegen) is tartja a beledugott műanyagpalackot. Természetesen külön védő-szivacs fedi a laptop-ot, hogy esetleg kisebb ütődés se okozzon kárt. A méretet is szabályozhatja a büszke tulaj, annak megfelelően, hogy a hagyományos módon gyűjtögeti a katalógusokat, avagy inkább marad az elektronikus info-cserénél.

Miért is részletezem ezt a szemlátomást stratégiai következmények nélkül piacra dobott, egyszerű terméket (ami nagy valószínűséggel Kínában készült, természetesen fillérekért)? Azért mert a termék filozófiája példaszerű: keresve se lehet olyat kitalálni, ami hiányzik a sokféle használati lehetőségből, amiből mindenki számára sikerül ideális megoldást találni. Nem csoda, hogy úgy vették a konferencia boltjában a látogatók, mint a cukrot, hiszen a sok mérföldes gyaloglást tette úgy elviselhetővé, hogy a jövőben is használható lesz. Ilyen magasra tették a mércét a CES 2004-en a szervezők... Ez az a fogyasztóközpontúság, ami a legegyszerűbb és legunalmasabb tömegtermékből, a táskából is új értéket, izgalmas “műtárgyat" tud varázsolni.

Ugyanez a filozófia vezérelte azokat a tervezőket, akik olyan tévékészülékeket állítottak ki, amelyik a megszokott funkciók mellé MP3 zenét játszik, drót nélkül csatlakozik a kábeltévéhez, természetesen HDTV és plazma megoldású, lehetőleg minél nagyobb (az LG “Világon legnagyobb" méretű plazma tévéje 76 inches, míg a Samsung-é 80-as), természetesen fotókat is meg lehet tekinteni ezen a tévén, az interneten is lehet szörfölni, műholdas rádiót is fog és printer-t is építettek bele. Hiszen miért is kell dobozonként egy-két funkcióra minimalizálni az elektronikus környezetet, amikor egy dobozba ennyi minden belefér a mai chiptechnológiának köszönhetően? Ennek a gyártási iránynak a koreai - japán mamutokkal lépést tartó vezetője a Philips, amelyik a CES-hez kapcsolodó sajtótájékoztató- és cégbejelentés-özönben jelentette be a Yahoo! - val történő globális tartalomgyártási egyezményüket. Amivel csak egyetlen problémát látok: mitől lesz képes egy internet directory és portál még egy dobozgyártó arra, hogy interactive tévére programot készítsen, amikor ebbe már olyan óriásoknak tört bele a foguk, mint a Time Warner a maga többszáz évre elegendő filmarchivumával... De nem illik károgni, inkább örüljünk annak, hogy majdhogynem magányos európai madárként (persze ez túlzás, mert hagyományos európai brand-ek, mint a Blaupunkt vagy Siemens megjelentek) valaki labdába kíván rúgni ezen a szuperkompetitív piacon.

A jóslatom a jövő katalógusok cipelésére berendezett táskájával kapcsolatban: hamarosan napelemmel tölthető lesz, mint a mobiltelefont feltöltő esőkabát, amit már néhány hónap múlva meg lehet rendelni a boltokban - szintén nagy sikerrel fogadták ezt a ruhadarabot a show látogatói.

Komolyra fordítva a szót: az igazán fontos történet a CES-en nem a sok ezer szuper minőségű játékszerről, hanem az első igazán fókuszált, komolyan szinkronizált otthoni network megalkotása.

A tévéprogram-követő (Location free TV)



Miért is ne tudjunk befejezni egy filmet vagy tévéműsort a kádban ülve vagy a hálószobában, amit a nappaliban elkezdtünk nézni? Annyi kell, csak hozzá, hogy a készülékek “beszéljenek" egymással. A TiVo multimédia rendszere már ezt is ígéri, az eddigi PC-hez és Audió-felszerelésekhez kapcsolódó funkcionalitás mellé.

Mi a legizgalmasabb aspektusa? Amikor az utazó egy távoli szobában az otthoni megszokott tévécsatornáit tudja nézni az Interneten keresztül... Természetesen a mára már megszokott Wi-Fi hálózaton keresztül (WLAN Európában). És ha éppen egy családi eseményt kellett az út miatt kihagyni, akkor élő kamera közvetítéssel jelen lehet a távoli utazó a szuperokos tévékészüléken keresztül. Nagy megmérettetés körvonalazódik: a Sony terméke és sok más gyártó között. A digitális “hordozható videó program" termékcsoport egyik érdekes oldal-vagánya egy olyan termék, amelyik a kábelről vagy műholdról levett videó terméket azonnal a web-re tudja tenni élő közvetítésben is akár (természetesen hivatalosan csak “családi - baráti" használatra). Amit aztán a szerencsés rokonok például Hitachi plazma internetre épített tévén nézhetnek meg, ami szerény 1,080 sort sűrít (high definition, természetesen) 32 inch-es méretre, 14 wattos beépített hangszórókkal, amik subwoofer hatást is keltik, hadd szóljon a basszus hang az internetről - CD minőségben.

És ha már az audiónál tartunk, nem lehet nem megemlíteni a Pioneer versenyautóit, melyek a mennyezetről függenek az óriási audió-csarnokban, a feltuningolt, esetenként az utasoknak helyet alig hagyó autókban. Amik elképesztő térhatással, viszont a környezetet egyáltalán nem hangszennyezve teremtenek felejthetetlen zenei élményt az átlag amerikainak, aki napi több órát tölt az autóban, mely az ő legfontosabb “ruhadarabja", lakótere és munkahelye is.

Az információ ezerféle formában csomagolva, szállítva, megőrizve

Ahogyan kommoditálozódnak a hard disk-ek, úgy kerül szó szerint mindenhova egy hard disk. Nemcsak a PVR (Personal Video Recorder) technológiákat lehetett megcsodálni a TiVo legújabb nemzedékétől a 100 óránál több adást felvenni képes PC média center-ekig, hanem a zsebbe dugható tollakba, elemlámpákba, kulcstartókba, öngyújtókba satöbbi is bekerül egy hard disk - gyakorlatilag minden fontos információ egy zsebben elfér, és ráadásul úgy, hogy valami olyan tárgyba bújik bele ami amúgy is ott lenne. A kapacitása ezeknek a miniatűr hordozóknak mesés: egy hüvelykujjnyi darabra ezrével férnek rá rock slágerek. Mintha James Bond filmet nézne az ember, ahogy a sok, kizárólag Ázsiában gyártott, ötletes hard disk megoldásban gyönyörködik. Nem is beszélve a számtalan hordozható biztonsági megoldásról, amiket ilyen mini-disk-ekbe bujtatva hoztak piacra a gyártók: ujjlenyomatot vesz a használóról és csak az adatbázisban erre felhatalmazottak használhatják a gépeket - avagy a drive meghatározott részeit (a többi úgy marad rejtve, hogy az avatatlan használó vagy hacker nem is látja.) Ez érdekes kombinációja a digitális - biometrikus - fizikai biztonság kombinációnak, amivel már fillérekért minden PC levédhető.

A PC-megsokszorozó

Egyetlen PC-hez több felhasználó lenne; egyszerre? Semmi probléma: lehet választani kettő vagy kettő és öt közötti számú felhasználók egyidejű PC használata között. Szerintem a termék oktatásügyi- avagy kisméretű üzleti felhasználása mellett a kisméretű lakásokban (vagy pénztárcákkal) élő nagyobb családosok számára roppant népszerű lesz a termék). Az árazást is megosztották velem: úgy tűnik, hogy megúszható néhány száz dollárból. Ez is igazolja az átfogó trendet: az árak elfogadhatóak vagy zuhannak, a minőség pedig nő.

Apple / HP együttműködés - egy tabu vége



Az Apple - ról elképzelhetetlen lett volna, akár néhány hete is, hogy megtörje az “Apple only" tabut. És lám, a CES-en Steve Jobs es Carli Fiorina megegyeztek: az Apple nagysikerű iPod-jat az HP kezdi árulni, amit az Apple HP márkajelzéssel gyárt le. Viszonzásul az HP PC-k egy Apple icon-nal felszerelve csábítják majd az iTunes online zeneboltba a használókat. Érdekes világban élünk, ahol a flexibilitás és sebesség meghatározó az üzletfejlesztésben.

AOL diszkont termék

Kissé lekésve, 2 millió használó elvesztése után dobja piacra az AOL a Netscape márkanév alatt a leárazott szolgáltatását -- $9.95 / hó áron. Ez majdnem a harmada a zászlóshajó AOL alig harminc dollár alatti havi díjának. És kevéssel a bejelentést követően újabb hír: egy dollár alatti bevezető áron lehet majd az AOL Broadband használóinak Warner Brothers, TNC es HBO filmeket nézni a network-on: ez zseniális ötlet, végre valami amit nem tudnak a versenytársak lemásolni!

“Next Generation" home bemutató

Ebben a jövőbeli otthont bemutató termékben legjobban az tetszett, hogy nem valami újgazdag techie milliomosnak lesz az otthona hanem, hogy az építők a Las Vegas környéken élő, hátrányos helyzetű fiatalokat segítő Opportunity Village-nek ajándékozták a sokszázezer dollár értékű technikai csodát. A teljesen egységesített hálózat által működtetett otthonban a kávéfőző beszélni tud a hűtőszekrénnyel, ha éppen szükségét látja, hogy újratöltsék - és a hűtőszekrény listázza az ajtaján, hogy mi található benne. Ha valamelyik ételből - italból kezd kifogyni, akkor erről email-t is tud küldeni az okos gép. Vagyis amit háziszolgák és komornyikok szoktak királyok és arisztokraták számára elvégezni az mára elérhető közelségbe került az átlagembernek - és még van aki a technológia túlfejlettségére panaszkodik. Ebből is látszik a legfontosabb “mellékhatása" a technológia fejlődésének: demokratizál és korábban a kevesek számára fenntartott életszínvonalat és kényelmi szolgáltatásokat terjeszti ki a tömegek számára.

Video scaling systems

Ez a termék az HDTV felbontásánál is elképesztőbb minőségű, pofonegyszerű megoldás. A digitális rendszer bármelyik kábeltévé vagy műholdas tévéadó adásba “bedugható", és a kivetítő rendszer hihetetlen felbontású képet eredményez. Mindez már néhány ezer dolláros áron, koreai gyártásban - ugyanannyi az élménytől elbűvölt sóhajt aratva le mint a hetvenezer dolláros óriás laposképernyők...

Műholdas rádiók versenye

Érdemes megemlíteni, hogy a műholdas rádióadók nagyon komolyan képviselték magukat a CES-en: a washingtoni XM Rádió, a részvénypiacok idei csodagyereke, és az akadozó new york-I masohegedus Sirius roppant ambiciózus terveket jelentett be: a helyi és nemzeti szintű autó- és lakásba szerelhető, valamint hordozható műholdas rádió melle hamarosan elkezdik a televízióadások sugárzását is. Nemsokára 600 tévécsatornát nézhet az úrvezető az autójában, beleértve a helyi híreket és sportközvetítéseket (amik errefele mindennel fontosabbak, természetesen, bármerre is jár az utas.) Azt nem is említve, hogy két légitársaság is kezdi perceken belül a szolgáltatást a levegőben. Érdekes módon a Jetblue es az AirTrans, nem pedig valamelyik tradicionális, öreg cég.

Gyereklokátor (és persze kutyára / macskára is alkalmazható)

Praktikus termek a gyerekek ruhájára kapcsolható, GPS - szel felszerelt chip aminek segítségével az aggódó szülők mindig tudhatják, hogy merre csatangol a gyerek. Mindez az interneten vagy pedig a mobiltelefonon is látható.

Hölgyek előnyben!



Még egy tabu ledőlt: 2003-ban, a történelem során először a gyengébb nem tagjai többet költöttek fogyasztói elektronikai termékekre, mint a férfiak. Amitől az idei CES - re fel is ébredt a szakma, és stílus- és szemléletváltást is hozott a termékdesign-ban. Kisebbek, kerekebbek, szebbek lettek az elektronikus szerkezetek, könnyebbek és jobban elférnek a hölgyek kézitáskájában. A hatalomátvétel megkezdődött a férfiak fellegvárának számító fogyasztási elektronikában is - kis késéssel az autóipar után.

Kétféle termékcsoport sikerét lehetett megtapasztalni az expo alatt: az egyik arra irányul, hogy több időt tölts el egy tevékenységgel, mert sokkal kellemesebbé, hatékonyabbá teszi azt - a másikfajta termék pedig azt célozza, hogy többet tudjál elérni ugyanannyi idő alatt ,amíg tévét nézel. Mindezt pedig realista módon, a fogyasztó hétköznapi, mindennapi érdekeit szem előtt tartva, nem pedig az Internet buborék korában megszokott elképzelt jövőbeli igényeknek megfelelni próbálva.

Az Expo-n kívüli show-lehetőségek

Persze akinek volt energiája végignézni a sok ezer kiállított és beugrani néhány világszínvonalú bulira (például Carlos Santana is játszott), az expo-t kívül is talált magának időtöltésre alkalmat.

Misem jellemző jobban a CES sikerére, mint a $600,000 összdíjazású, $100,000 fődíjjal járó videojáték világbajnokság megrendezése Vegasban, a CES-szel egy időben. Aki éppen stílszerűen lazítani óhajtott a leróvott mérföldek után az izgulhatott a világ minden tájáról befutott bajnokok tornáján. És még egy jelzése annak, hogy ez a világ expo micsoda vonzerőt jelent: most már másodszor a CES-szel egy időben rendezik meg a pornóipar éves összejövetelét a konferencia központ közelében lévő, elképesztően gyönyörű Venetian szállóban - egyesek szerint azért, hogy a pornóipar szakemberei első kézből ismerkedhessenek meg a legújabb elektronikus játékszerekkel - mások szerint fordítva, hogy a sok ezer technológus tanuljon a pornóvállalkozók újító szelleméből.

Kényelmesebb, kellemesebb mindennapok a közeli jövőben

A CES idei felhozatala hihetetlenül gazdagnak, és praktikusnak bizonyult. A legígéretesebb tanulság az, hogy a termékek többsége az átlagember számára elérhető áron, a legközelibb jövőben a mindennapok része lesz. Micsoda felszabadító élmény játszani és az élet úgynevezett “egyszerű örömeit" mániákusan tovább javító szerkezetekkel megismerkedni egy recesszió utáni, optimista gazdaságban. Egy ilyen kiállítás után világos a válasz, hogy az amerikai gazdaság nagyobbik részét kitevő fogyasztói - vásárlói költekezés nem fog egyhamar megállni - amíg a gyártók ilyen fantáziával és ennyire elérhető áron képesek az álmokat valóra váltani - tömegmennyiségben.

Laszlo Horvath

President, ActiveMedia

www.activemedia.com

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50