Nyereséges az AH
Anyavállalati szinten az AH Rt. 2003. évi üzleti eredménye meghaladta a 2,1 milliárd forintot, mérleg szerinti eredménye pedig 1,1 milliárd forintot tett ki. A javulás fő oka az, hogy egyrészt az Antenna Hungária Rt. az alaptevékenységét illetően őrzi pozícióit, másrészt az AH távközlési tevékenységének Antenna Távközlési Rt.-be történő kiszervezésekor az AH eszközeinek egy részét apport formájában az új leányvállalat rendelkezésére bocsátotta, mely hozzájárult a rendkívüli eredményhez.
Konszolidált szinten a változó Vodafone-konszolidáción túl további változás volt 2002. évhez képest, hogy 2003. folyamán az AnteCom Rt., AnteCare Rt., AnSzer Kft. és a TeleDataCast Kft. eladásával fenti társaságok kikerültek a vállalatcsoportból.
Az AH-csoport értékesítésének nettó árbevétele 2003. évben 25,3 milliárd forint volt, amely 2,4 százalékkal haladta meg a 2002. évi összeget. 2003-ban a vállalatcsoport bevételeinek 55 százaléka műsorterjesztésből, 20 százaléka távközlésből, 8 százaléka az AntennaMikro szolgáltatásból, 5 százaléka szerviz szolgáltatásból, 12 százaléka pedig egyéb tevékenységekből (infrastruktúra-, eszköz bérbeadás, stb.) származott.
A vállalatcsoport üzleti tevékenységének eredménye 2,25 milliárd forint, melyre legfőképpen a Vodafone Magyarország Rt. aktív tőkekonszolidációs különbözetének 2002. évi 1,1 milliárd forint összegű amortizációjának elmaradása hatott.
Kiadási oldalon jelentős tétel a pénzügyi műveletek ráfordításainak közel 2,5 milliárdos összege, mely továbbra is döntő mértékben a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordításokhoz kapcsolódott (1,8 milliárd forint), bár a korábbi év hasonló időszakához képest ez a tétel kedvező irányban, több mint 17 százalékkal csökkent.
A csoport kötelezettségei 2002. évhez képest 7 százalékkal csökkentek, a hitelállomány összetétele pedig a rövidtávú hitelek kedvezőbb konstrukciójú hosszú távú hitelekkel történő kiváltása következtében pozitívan változott.
Kapcsolódó cikkek
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
- A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért
- Kifizették az Antenna Hungáriáért a majd 47 milliárdot
- Milliárdokat fektet az Antenna Hungáriába a Swisscom
- A Firthlion növelte részesedését az Antenna Hungáriában
- AH privatizáció: az EDR tender nem jelent többlet kockázatot a kisbefektetőknek
- Nevet váltott és profilt bővített az Eduweb
- Az Antenna-csoport a távoktatás piacára lép
- MDF: Függesszék fel az Antenna Hungária Rt. privatizációját!
- Átadta létesítményeinek üzemeltetését az Antenna Hungária
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Az LG 2024-es OLED evo termékei is bizonyítják a vállalat elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
HMD Pulse: Izgalmas színek és merész design
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.