Valerie, a saját személyiséggel rendelkező robotrecepciós
Az egyetem tisztségviselői szerint a "Valerie" névre keresztelt robot a világon az első olyan gépi recepciós, amely saját személyiséggel rendelkezik. A projektben tanárok és hallgatók vettek részt az egyetem informatika és dráma tanszékéről: utóbbiak a személyiség kialakításában vettek részt. A 26 éves Kevin Snipes, végzős drámaszakos hallgató elárulta, szándékosan olyan karaktert terveztek Valerie-nek, hogy látszólag gondot okozzon számára az emberek világában való boldogulás. Így nem csoda, ha egy idő után zsémbessé válik, habár tud elbűvölő is lenni. A szőke "hölgy" szívesen elbeszélget a vendégekkel főnökéről, pszichiáteréről és karrierálmairól is.
A robothölgy szépséghibája, hogy
humanoidnak csak némi jóindulattal nevezhető; teste leginkább dobfelszerelésre
emlékeztet, fej helyett pedig egy számítógép-monitort visel, amelyről egy
digitálisan animált arc tekint ránk. Másik hátránya egy valódi recepcióssal
szemben az, hogy csak egy számítógépes billentyűzeten keresztül tudunk vele kommunikálni,
mivel hangfelismerő rendszere még tökéletesítésre szorul. A tervezők látnak
fantáziát a robotrecepciós jövőbeni értékesítésében, ehhez azonban a fenti
hiányosságok kijavítására van szükség. Ezeken kívül arcfelismerő program
telepítését is tervezik, hogy a belépőknek ne kelljen minden alkalommal
felmutatni a papírjaikat.
Milkovits Gábor
Kapcsolódó cikkek
- Vibrációval elem helyett - új megközelítés az áramellátásban
- Szupergyors lézeres merevlemezek
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Kockacukor-méretű üzemanyagcella
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Beszélő papírt fejlesztettek ki
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- Xerox: Színmódosítás hangutasításra
- Múzeumban az ős-Dell
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: