Valerie, a saját személyiséggel rendelkező robotrecepciós

forrás Prim Online, 2004. február 22. 10:54
A pittsburghi Carnegie Mellon Egyetem legújabb alkalmazottja bár fizetést aligha kap érte, mindent meg tud csinálni, amit egy átlagos recepcióstól közhelyes ismeretek alapján elvárhatunk: eligazítást nyújt, felveszi a telefont és még az életéről is fecseg.

Az egyetem tisztségviselői szerint a "Valerie" névre keresztelt robot a világon az első olyan gépi recepciós, amely saját személyiséggel rendelkezik. A projektben tanárok és hallgatók vettek részt az egyetem informatika és dráma tanszékéről: utóbbiak a személyiség kialakításában vettek részt. A 26 éves Kevin Snipes, végzős drámaszakos hallgató elárulta, szándékosan olyan karaktert terveztek Valerie-nek, hogy látszólag gondot okozzon számára az emberek világában való boldogulás. Így nem csoda, ha egy idő után zsémbessé válik, habár tud elbűvölő is lenni. A szőke "hölgy" szívesen elbeszélget a vendégekkel főnökéről, pszichiáteréről és karrierálmairól is.






A robothölgy szépséghibája, hogy humanoidnak csak némi jóindulattal nevezhető; teste leginkább dobfelszerelésre emlékeztet, fej helyett pedig egy számítógép-monitort visel, amelyről egy digitálisan animált arc tekint ránk. Másik hátránya egy valódi recepcióssal szemben az, hogy csak egy számítógépes billentyűzeten keresztül tudunk vele kommunikálni, mivel hangfelismerő rendszere még tökéletesítésre szorul. A tervezők látnak fantáziát a robotrecepciós jövőbeni értékesítésében, ehhez azonban a fenti hiányosságok kijavítására van szükség. Ezeken kívül arcfelismerő program telepítését is tervezik, hogy a belépőknek ne kelljen minden alkalommal felmutatni a papírjaikat.

Milkovits Gábor

Kulcsszavak: robot tudomány

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05