Informatikai Felhasználóvédelmi Iroda alakul
Az egyelőre
"munkanevén" Infomediátor iroda létrehozásával fontos, eddig hiányzó láncszem
kerül be a hazai információs társadalom biztonsági láncába, teljessé téve az
információs társadalomban a felhasználók jogi és érdekvédelmét. Mint az dr.Mayer
Erika leendő "infomediátor" elmondta, az új civil szervezet széleskörű szakmai
tanácsadó szolgáltatást nyújt az információs társadalmi felhasználók érdekeinek
és problémáinak komplex kezelésére, közreműködik az érdeksérelmet okozó
jelenségben illetékes szolgáltatók feltárásában és a problémák - akár
ideiglenes - megoldásainak megkeresésében, az alternatív konfliktuskezelési
eljárások fórumrendszerét működteti és kínálja fel a viták hatékony, gyors és
szakértő rendezésére, tevékenysége során igénybe veszi az internetes
nyilvánosságot a felhasználók tájékoztatására, az eredmények közzétételére,
különös tekintettel a dicsérő és elmarasztaló minősítésekre, illetve olyan
presztízslistát hoz létre a szolgáltatók minősítésére, amely a felhasználók
számára egyfajta garanciát jelent.
Az
Inforum által eltervezett információs társadalom felhasználó-védelmi iroda
fogyasztóvédelemi felügyelőségek, a Gazdasági Versenyhivatal, az ombudsmanok és
a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője hivatala rendszerében lévő űrt tölti
be.
Az
Inforum felhasználó-védelmi programja a nyugat-európai pozitív példákhoz
hasonlóan, web portálján keresztül kíván a felhasználók részére az információs
társadalmi szolgáltatásokkal kapcsolatban széles körű
tájékoztatási-felvilágosítási szolgáltatást nyújtani, illetve mindazok részére,
akiket e szolgáltatások igénybevétele során valamilyen méltánytalanság ért, a
számukra elérhető jogorvoslatokra vonatkozóan ad tanácsot, valamint a bíróságon
kívüli gyors és hatékony vitarendezést elősegítő alternatív vitarendezési
fórumokat működtet.
A
sajtótájékoztató keretében a leendő hazai szervezet vezetői aláírták az
együttműködési szerződést az Osztrák lkalmazott Telekommunikációs Intézet
keretében működő Internet Ombudsman projekt vezetőjével, Jürgen H. Gangolyval.
Az
új, az információs társadalom építése során felmerülő problémák érdekvédelmi
szervezete elsősorban az internetes folyamatokban kívánja a felhasználók
érdekeit képviselni,megvédeni. Érdekes, hogy a mobiltelefonos alkalmazásokban egyelőre
nem tervezi, hogy a felhasználók jogait , érdekeit képviselje.
Kapcsolódó cikkek
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- MMS-cenzúra Iránban
- A VII. Unoka-Nagyszülő Informatikai Versenyt rendezték a hétvégén
- Iránban betiltották a szélessávú internetet
- Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny immár hetedszer
- Játszani csak névvel szabad az interneten
- Kölcsön laptop a brit előzeteseseknek
- Unoka-Nagyszülő Informatikai Verseny már három helyszínen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: