U-commerce a Visától, tavaly 67 milliárd forintot költöttek Magyarországon a külföldiek

Kiss Ádám Zoltán, 2004. március 18. 21:30
A Visa az internet alapú fizetési módok piacvezetőjeként úttörő szerepet játszik az u-commerce (universal commerce - a bárhol, bármikor és bárhogyan lebonyolítható kereskedelem) megteremtésében, részben ennek is köszönhető, hogy 2003-ban nettó 320,8 millió dollárt/67 milliárd forintot költöttek a külföldi látogatók Magyarországon.
A tavalyi évben a külföldiek 1,8 millió tranzakciót, összes tranzakció 70%-át, bonyolítottak le Visa kártyákkal a magyar kereskedőknél.

A Visa International statisztikai adatai szerint, a 2003. decemberével záródó év során a külföldiek Visa kártyáikkal több mint 179,8 millió dollárt/37,7 milliárd forintot költöttek magyarországi üzletekben, szállodákban, éttermekben és benzinkutaknál, amely 18%-os növekedés jelent az előző évi adatokhoz viszonyítva.

2003-ban Magyarországon a legnagyobb összeget, csaknem 50 millió dollárt/10,4 milliárd forintot az Egyesült Államokból érkező látogatók költötték, mely a külföldiek által elköltött összeg 15,5%-a. Az európai látogatók közül a britek költötték a legtöbbet (37 millió dollár/7,76 milliárd forint), akiket a németek (32 millió dollár/6,7 milliárd forint) majd a franciák (25,2 millió dollár/5,3 milliárd forint) követik a sorban. A kelet- és közép-európai turisták közül a lengyelek és az oroszok „hagyták” Magyarországon a legnagyobb összeget (5 millió dollár/1,05 milliárd forint, illetve 4,5 millió dollár/0,947 milliárd forint). A Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentésének adatai szerint, a külföldiek átlagosan 3,4 napot töltöttek Magyarországon, sok időt fordítva a kulturális és történelmi látnivalók megtekintésére. A leglátogatottabb területek között elsősorban Budapest, a Balaton környéke, valamint Sopron és Kőszegalja környéke szerepelt.
Kulcsszavak: Visa

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50