Hatalmas növekedési lehetőség a keresőmarketingben
"A tavalyi év slágerének a nemzetközi online marketingszektorban a keresőmarketing bizonyult. Nem véletlenül, hiszen ez a világ leghatékonyabb marketingeszköze" - fogalmazott vitaindítójában Novák Péter, a Kirowski interaktív ügynökség digitális média üzletág-igazgatója. A beszélgetésen részt vevő, online marketinggel foglalkozó szakemberek - médiatulajdonosok, médiaügynökségek, kutatócégek képviselői és független szakértők - között egyetértés alakult ki arról, hogy külföldön ezt a hirdetők már egyre inkább belátják, nálunk azonban még bőven van lehetőség a fejlődésre.
Vita bontakozott ki arról, hogy mi érthető egyáltalán keresőmarketing alatt. A jelenlévők többsége egyetértett abban, hogy ez nem kizárólag a keresőszavas hirdetéseket és keresőoptimalizációt jelenti, hanem minden olyan megoldást, amely segítségével növelhető a honlap látogatottsága, illetve fokozható az népszerűsített termék vagy szolgáltatás értékesítése. Abban is egyetértés mutatkozott, hogy a magyar felhasználók között a nagy keresők (Google, Yahoo, Vizsla stb.) mellett a katalógusjellegű website-ok (pl. Startlap) is komoly népszerűségnek örvendenek, így ezek marketingszerepe is igen fontos.
A szakemberek szerint a keresőkre való optimalizáció néhány éve még egyértelműen az adott oldal "manipulálását" jelentette, amivel alacsony minőségű oldalak is jó helyre juthattak a nagy keresőkben. Mára azonban egyre kevésbé használhatóak az ilyen trükkök - amelyeket egyébként a keresőmotorok legnagyobb része tilt is - és a hangsúly a megfelelően szerkesztett, minőségi tartalom gyártására helyeződött át, mivel az egyre intelligensebb keresési algoritmusok már a tartalom minőségét is képesek figyelembe venni.
Megosztotta a résztvevőket az a kérdés, hogy mivel magyarázható az a jelenség, hogy Magyarországon túlnyomórészt kis- és középvállalatok használják a keresőmarketinget. Volt, aki szerint a nagyobb cégek rugalmatlansága az ok, egy másik hozzászóló szerint a témával kapcsolatos ismeretek hiánya, illetve az online megoldásokkal szembeni általános bizalmatlanság. Weyer Balázs, az MTE elnökségi tagja hozzászólásában kifejtette, hogy nem feltétlenül a kis és a nagy cégek között húzódik a törésvonal, inkább a reklámozandó termék típusa, a jellemző vásárlási szituáció, illetve az elérendő cél határozza meg, hogy érdemes-e egy cégnek keresőmarketinget használnia. "Megfelelő megoldást kínálhat olyan kisebb szolgáltatóknak is, akik azonnali megoldásokat ajánlanak. Egy pizzasütőnek vagy egy zárszerelőnek költséghatékonyabb megjelenési formát nyújthat a keresőkre való optimalizálás, mint egy nyomtatott apróhirdetés" - fogalmazott Weyer.
"Ma a teljes internetes reklámköltések körülbelül egytizedét fordítják a cégek a keresőmarketingre, ez az arány azonban a jövőben vélhetően növekedni fog" - foglalta össze a résztvevő szakemberek közös várakozását a beszélgetés végén a vitát vezető Both Vilmos, az MTE elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen bővült a Google forráskódkeresője
- A Google nem használhatja a Gmail nevet Németországban
- Internettelefonos céget vett a Google
- Megérkezett a Google Desktop Search Linuxra is
- Google Dokumentumok & Táblázatok: elérhető a magyar kiadás
- Bezöldült a Google
- LG Google csokoládé telefon
- Készül a Google-barát Vista SP1
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
Fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.