Nyilvános ipari elemzések az Industry Week oldalain

Zsadányi Pál, 2004. április 22. 09:30
Az ipari elemzések hasznosak, de olykor csak méregdrágán hozzáférhetők. Nem ritka a 3-15 ezer USD-s díj sem. Az utóbbi időben azonban sok cég közrebocsátja az általa készíttetett elemzéseket, amelyek közt vannak igen közhasznúak is. Az Industry Week hírlevél a weboldalán külön menüpontban ösztönzi a cégeket arra, hogy adjanak fel szabaddá tett elemzéseket az IW oldalaira, Acrobat Reader formátumban. A közreadott e-könyveket, egyszerű regisztráció ellenében, le lehet tölteni és elolvasni (ugye, a DRM - Digital Right Management terjedése óta az elolvasási jog sem nyilvánvaló?!).
A legutóbbi IW hírlevélben közölt letölthető elemzések között első helyre került, méltán, az Omron cég jóvoltából közrebocsátott, a 21. századi környezetben működő vállalkozásokra ható erők elemzésével foglalkozó tanulmány.

Egyre kaotikusabb környezet

A GD2010 kódjelű OMRON tanulmány címoldalán látható jelszavak: globalizáció, érzékelés és szabályozás, információs technológia - mutatja azt a kaotikus környeztet, amelyben ma egy régi, vagy új ipari szereplőnek mozognia kell. A tanulmány tartalmára vonatkozólag, további tájékoztatást nyújt az OMRON fő profiljára történő olyan utalás, hogy a (táv)érzékelés és (táv)vezérlés terén érzi magát vezető ipari szereplőnek. Az elemzés kódjelében található 2010 egyértelműen arra utal, hogy 2010-ig szóló előrejelzéssel próbálkozik (ez manapság elég merészen hosszú időtávnak mondható!). A szöveget Yoshio Tateisi, OMRON főnök, jegyzi a bevezetőben.

A SINIC elv: optimalizálási és autonóm társadalmak

A SINIC rövidítésű elmélet képezi az elemzés kiinduló pontját. Sok cég elkezdte már keresni az egyre kaotikusabb 21. századi viszonyok közt követendő stratégiájához szükséges háttér információkat. Ezzel kapcsolatban az OMRON munkatársa, Kazuma Tateisi, dolgozta ki a SINIC (Seed-Innovation to Need Impetus Cyclic Evolution - fordítsa le, akit mélyebben érdekel!) elméletet, az OMRON összegyűjtött információi alapján. Ez az elmélet az évezredváltást radikális társadalmi váltásként fogja fel. Míg a 19. század a gépesítés, a 20. század pedig az automatizálás korszaka volt, a végén az információs társadalmi szintig fejlődve, addig a 21. század, a SINIC elv szerint, az optimalizálási társadalom korszakával indul úgy 2005. körül, és vagy két évtizeden át tart, hogy azután az autonóm társadalmi korszakba nőjön át. Az új korszakokban felvetődő problémákat az elemzés az OMRON 90-es években megvalósított stratégiájához viszonyítja. A részletek a letölthető, ábrákkal és tényadatokkal jól felszerelt, 28-oldalas tanulmányban olvashatók.

További friss elemzések foglalkoznak a lízing problémakörével, az osztott tevékenységi és más gyártási stratégiákkal, minőség problémákkal.
Kulcsszavak: trend kutatás felmérés

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09