Nyilvános ipari elemzések az Industry Week oldalain
Egyre kaotikusabb környezet
A GD2010 kódjelű OMRON tanulmány címoldalán látható jelszavak: globalizáció, érzékelés és szabályozás, információs technológia - mutatja azt a kaotikus környeztet, amelyben ma egy régi, vagy új ipari szereplőnek mozognia kell. A tanulmány tartalmára vonatkozólag, további tájékoztatást nyújt az OMRON fő profiljára történő olyan utalás, hogy a (táv)érzékelés és (táv)vezérlés terén érzi magát vezető ipari szereplőnek. Az elemzés kódjelében található 2010 egyértelműen arra utal, hogy 2010-ig szóló előrejelzéssel próbálkozik (ez manapság elég merészen hosszú időtávnak mondható!). A szöveget Yoshio Tateisi, OMRON főnök, jegyzi a bevezetőben.
A SINIC elv: optimalizálási és autonóm társadalmak
A SINIC rövidítésű elmélet képezi az elemzés kiinduló pontját. Sok cég elkezdte már keresni az egyre kaotikusabb 21. századi viszonyok közt követendő stratégiájához szükséges háttér információkat. Ezzel kapcsolatban az OMRON munkatársa, Kazuma Tateisi, dolgozta ki a SINIC (Seed-Innovation to Need Impetus Cyclic Evolution - fordítsa le, akit mélyebben érdekel!) elméletet, az OMRON összegyűjtött információi alapján. Ez az elmélet az évezredváltást radikális társadalmi váltásként fogja fel. Míg a 19. század a gépesítés, a 20. század pedig az automatizálás korszaka volt, a végén az információs társadalmi szintig fejlődve, addig a 21. század, a SINIC elv szerint, az optimalizálási társadalom korszakával indul úgy 2005. körül, és vagy két évtizeden át tart, hogy azután az autonóm társadalmi korszakba nőjön át. Az új korszakokban felvetődő problémákat az elemzés az OMRON 90-es években megvalósított stratégiájához viszonyítja. A részletek a letölthető, ábrákkal és tényadatokkal jól felszerelt, 28-oldalas tanulmányban olvashatók.
További friss elemzések foglalkoznak a lízing problémakörével, az osztott tevékenységi és más gyártási stratégiákkal, minőség problémákkal.
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2005-ben
- Központi technológiai kutatóintézet felállítását szorgalmazza az EU
- A nagy riválisok növekvő ereje a középvállalatok növekedését lelassíthatja
- Szerelmet a férfiak fogadtak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.