Az NIIF Program videokonferencia projektjének átadása

forrás Prim Online, 2004. május 11. 15:15
Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter 2004. május 11-én a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési (NIIF) Program központjában sajtótájékoztató keretében átadta az NIIF videokonferencia rendszerét.

A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program (NIIF) 2003 közepén indult videokonferencia projekt célja, hogy a hazai akadémiai közösséget országos méretű, korszerű videokonferencia infrastruktúrával és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal lássa el. A videokonferencia alapú kommunikáció jelentőségét az adja, hogy valószerű személyes jelenlét biztosításával az eddig alkalmazott módszereknél sokkal hatékonyabban támogatja a csoportmunkát, az egymástól távoli közösségek szoros együttműködését és kapcsolattartását. A videokonferencia iránt évek óta fokozódó akadémiai igény kiszolgálását végül az Informatikai és Hírközlési Minisztérium által biztosított források tették lehetővé.

Az NIIF a videokonferencia felhasználói berendezések illetve az ezek kiszolgálásához szükséges központi infrastruktúra beszerzését követően, pályázat útján 36 professzionális, tárgyalótermi kategóriájú videokonferencia végberendezést helyezett el az NIIF gerinchálózathoz nagysebességgel kapcsolódó 31 felsőoktatási és kutatói intézménynél illetve könyvtárnál. Az intézmények ilyen módon költségmentesen juthattak a nagy értékű, kitűnő hang- és képminőséget nyújtó, párhuzamos prezentáció közvetítésére is alkalmas, modern videokonferencia végberendezésekhez, amelyeket a dolgozók és hallgatók korlátlanul és díjmentesen vehetnek igénybe a kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt. A videokonferencia lehetősége tehát már a legtöbb jelentős hazai felsőoktatási és kutató-intézményben és több nagy könyvtárban rendelkezésre áll. A videokonferencia végberendezések és a nagyteljesítményű videokonferencia szerver gyártója a piacvezető amerikai Polycom, a rendszer szállítója az LNX. A szolgáltatás IP alapú, amely az NIIF nagysebességű gerinchálózatán került megvalósításra, biztosítva ezzel a videokonferencia forgalmi díjtól mentes és korlátozás nélküli használatát és költséghatékony üzemeltetését.

Az alapszolgáltatáson kívül az NIIF számos értéknövelt szolgáltatást is biztosít felhasználói számára. Az NIIF által üzemeltetett központi kiszolgáló infrastruktúra hatékonyan támogatja a többrésztvevős videokonferenciákat, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre akár több tíz végpont is bekapcsolódhasson egyetlen konferenciába, széleskörűen támogatva ezzel a csoportmunkát és a kutatói együttműködést. Az egyre szélesedő és jelentősebbé váló külföldi kapcsolatokkal rendelkező akadémiai közösség számára az NIIF nemzetközi IP alapú videokonferencia kapcsolatot biztosít, amelyen keresztül a teljes európai és amerikai kutatói szféra, illetve a világ bármely más fejlett régiója korlátlanul és díjmentesen elérhető.

Az NIIF további szolgáltatása annak az azonosítási rendszernek (directory) az üzemeltetése, amely a globális, világméretű rendszerhez is kapcsolódva lehetővé teszi, hogy bármely videokonferencia végpont bármely másikat könnyen, gyorsan hívni tudjon.

Az NIIF a videokonferencia szolgáltatás folyamatos bővítését tervezi újabb végpontok létesítésével, még több akadémiai intézmény bekapcsolásával és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésével és szélesítésével.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09