Média Hungary 2004
Az idei konferencia nemcsak mottójában, de a helyszín valójában is a régi római amfiteátrumok kűzdőterét idézi. Ezzel kapcsolatban Csermely Ákos, a Média Hungary ötletgazdája elmondta: „A hazai médiapiacon többfrontos küzdelem folyik a nézők, hallgatók, felhasználók kegyeiért, a piaci pozícióért, az üzleti túlélésért. Az idei Média Hungary konferencián lehetőséget kívánunk biztosítani arra, hogy a médiapiac szereplői érdekeiket és értékeiket ütköztetve, a valódi és vélt szembenállásokat tisztázva nyilvános párbeszédet folytassanak egymással. A tihanyi helyszín nagyterme arénaszerűen lesz beépítve: a közönség ülőalkalmatosságait a színpad köré építjük, ami reményeink szerint mind az előadókat, mind a közönséget aktívabb párbeszédre készteti majd.”
A kétnapos tanácskozás Kovács György, az ORTT elnökének megnyitója után, a nyitóelőadások sorában Levendel Ádám (Szonda Ipsos) a médiafogyasztási szokásokról, Draskovics Tibor pénzügyminiszter a gazdaságpolitika és a nyilvánosság kapcsolatáról tart előadást. Szintúgy a nyitóelőadások között hallható Hankiss Elemér „Mit segíthetnek és árthatnak a hazai médiumok” című és László Géza (Antenna Hungária) pedig az új műsorszórási lehetőségekről szóló előadása, majd a 2004-es médiagazdaságról szóló beszélgetés kerül terítékre.
A szekcióülések ezután kezdődnek. „Hogyan válhatok hírré?”, „Árt-e a XXI. századi média a demokráciának?”, „Babonák, hiedelmek, álhírverseny, virtuális valóság a hírvilágban.” Ezek és több más izgalmas téma alkotják az idei Média Hungary „Hír és Etika” részének programját, ahol a hazai médiumok ismert szakemberei és vállalatok szakértői vesznek részt. E szekció ad helyet többek között Haraszti Miklós és Pokol Béla, „Amikor gellert kap a sajtószabadság” címmel hirdetett fórumának is.
A „Rádió” szekció a hazai rádiós reklámpiac, a piacvédelem és összefogás kérdéskörét taglalja, s hallható lesz - mások mellett - Dr. Csernus Imre „Az impulzusinformáció hatása az elmére” c. fejtegetése is.
A „Médiakereskedelem” rész az erősödő online médiától az „Oknyomozás vagy besurranás?” kérdéséig széles spektrumot ölel át. Elhangzik előadás a „laikus” médiakritikáról, az „erőszak-képernyőről”, a média közösségteremtő erőinek eszközeiről is.
Az uniós előírások értelmében öt éven belül el kell kezdeni bevezetni az interaktív rádiózás, televíziózás lehetőségét. Tíz éven belül leállítják az analóg földi sugárzást. Megváltoztatja-e a médiafogyasztási szokásokat az interaktivitás, a konvergencia? - teszi fel a kérdést a Média Hungária negyedik szekciója, számos előadó részvételével, köztük politikusok, a médiumok képviselői, médiakutatók és kommunikációs szakemberek.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...