COMPUTEX 2004: A tajvani IT szektor egyenrangú partnere a világmárkáknak

forrás Prim Online, 2004. június 14. 18:05
A számítástechnikai és kommunikációs ipar egyik legnagyobb seregszemléje, az idén június 1-5. között megrendezett taipei COMPUTEX továbbra is megerősíteni látszik sikerét mind méretének, mind tevékenységi körének növekedésével, miközben más nemzetközi kiállítások hanyatlanak. Az idei COMPUTEX körülbelül 1400 helyi, és a világ többi részéről érkező kiállítót vonzott. A hangsúlyt idén a biztonsági ipar, IP Telecom és IP TV, eLife, autóelektronika, Linux és Open Source szoftverek, valamint a digitális háztartási berendezések kapták.
A kiállítás jól tükrözi azt a bámulatos növekedést, amit a tajvani (kínai) gazdaság az utóbbi 30 év során elért, amelynek során az ország egy olcsó ruha és textilipari előállítóból a világ egyik legfontosabb IC gyártójává vált, amely most készen áll arra, hogy túllépjen OEM beszállító szerepén és világszerte elismert márkákat dobjon piacra. Mivel az ország belső piaca viszonylag kicsi, számos tajvani cég egyre inkább fordul a nemzetközi piac felé.

Az otthoni szórakoztatást szolgáló fogyasztói elektronika, mint például kamerás telefonok, digitális kamerák, folyékony kristályos képernyőjű televíziók manapság virágzik, és a tajpei Topology Research Institute kutatóközpont előrejelzése szerint 6%-al fogja növelni az IT-ra fordított kiadásokat világszerte, amely így 2004-ben el fogja érni a 924,3 milliárd USD-t. Szem előtt tartva ezt az óriási növekedési potenciált a tajvani IT cégek az elmúlt években fejest ugrottak ebbe az iparágba, és Tajvan fogyasztói elektronika ipara 2008-ra várhatóan eléri az 1.02 milliárd tajvani dollárt.

A globális piacra törés érdekében a tajvani cégek egyre nagyobb összegeket fektetnek a kutatás-fejlesztésbe, és a márkák bevezetésére, amely napjainkban meghatározó szerepet játszik Tajvanon és Kínában. A kapcsolati megoldásokat tervező és gyártó viszonylag kicsi ATEN, amely mostanáig ismeretlen volt Európában, jó példája az OEM beszállítóból nemzetközileg elismert piacvezető céggé váló folyamatnak. A cég évente 30-40 KVM és különböző kapcsolati megoldásokat fejleszt mind a kis-és otthoni irodai felhasználók mind a nagyvállalatok számára. Munkatársait az USA-ból és Európából szerződteti és egyre nagyobb hangsúlyt fektet fejleszti ázsiai, USA-beli valamint európai PR és marketing stratégiájának fejlesztésére.

Annak ellenére, hogy a fogyasztói piacon kívánt elismeréshez vezető út elég rögös, az ebben a szektorban működő tajvani cégek többsége magabiztos és bizakodó, és néhányuk már bejelentette, hogy hamarosan egyenrangú partnerként fognak olyan világhírű cégekkel versenyezni mint például a SONY. A Genius, amely nem sokkal ezelőttig csak egy perifériagyártó volt, két evvel ezelőtt elkezdte termék-portfóliójának bővítését digitális kamerákkal, otthoni mozi termékekkel, és terjeszkedésének felgyorsítását tervezi az európai otthoni szórakoztatás piacon. "Felismertük, hogy meg kell változtatnunk beállítottságunkat és mérsékelnünk kell a személyi számítógépekre helyezett hangsúlyt ahhoz, hogy sikeresek lehessünk a fogyasztói elektronika szektorban, és ezen már dolgozunk is. A siker másik összetevője a forgalmazás, mivel az a fajta promóció és csatorna amely jól működik a PC-k eladásánál, nem feltétlenül válik be a fogyasztói elektronikában"-mondta Frank Sheu a Genius értékesítési igazgatója.

Az EU bővítés és a kelet-európai piacok nagy figyelmet kaptak a COMPUTEX 2004 kiállításon. "Az ezzel kapcsolatos vélemények nagyban különböznek, mivel egyesek meg vannak győződve arról, hogy a kibővített EU meg fogja előzni a NAFTA régiót (Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Megállapodás), mások viszont látszatgazdaságokat jósolnak és egy esetlegesen elég fájdalmas átmeneti időszakot. Ennek ellenére a tajvani cégek bizakodóak és szorgalmasan építik ki csatornáikat Európának ezen a részén, különösen Lengyelországban, és Magyarországon, mivel biztosak az itteni bevétel-növekedésben."- mondta Pole Michal Lisiecki a VIA Technologies európai marketing igazgatója.

Általában véve az ázsiai cégek igazgatói optimistábbak európai kollégáiknál. A Pricewaterhouse Coopers számos COMUTEX fórumon idézett hetedik, éves Global CEO felmérése szerint több mint 80%-uk meg van győződve cége pozitív növekedési kilátásairól a következő 12 hónapra vetítve, és a célok elérésének érdekében hajlandó az agresszívabb kockázatvállalásra is.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50