Az on-line piac forgalma 65 százalékkal nőtt az első félévben
Az Axelero szerint az adatok alapján úgy tűnik, hogy az on-line hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. Bár a teljes hirdetési piacból egyelőre csupán 2-3 százalék jut az on-line médiumokra, a fejlődési ütem alapján a közeljövőben többszörösére nőhet.
A közlemény szerint a 2004 első félévére jellemző fejlődés hátterében a természetes piaci növekedés mellett néhány kiemelkedő esemény áll: a Westel-T-Mobile brandváltással járó intenzív reklámkampány-sorozata, valamint a futball Európa Bajnokság, amely sok hirdetőt vonzott a világhálóra. E két összetevő az Axelero becslése szerint mintegy 10 százalékos többletbevételt hozott a piacnak 2004 második negyedévében.
Az on-line médiumok szakemberei az idei év egészére tett 35-40 százalékos on-line piaci növekedési előrejelzést 45-50 százalékra módosították. Az év második felében a hirdetések növekvő volumenéhez szintén rendhagyó események járulnak hozzá, mint például az augusztusban kezdődő athéni Nyári Olimpiai Játékok - áll a közleményben.
Az Axelero szerint az on-line médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától. Az idei év első negyedévében a hazai internetezők 19 százaléka már ADSL kapcsolaton keresztül érte el a világhálót, további 15,5 százaléka pedig kábeles internet-hozzáférést használt. Egy év alatt, 2003 június 30. és 2004 június 30. között az otthoni ADSL előfizetések száma a teljes hazai piacon 42 ezerről 112 ezerre nőtt, ami csaknem 300 százalékos növekedés.
Kapcsolódó cikkek
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők
- Kulcsszavas eBay reklámok a neten
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...