Japán üzletének romlása ellenére is jó negyedévet zárt a Vodafone
Az egy előfizetőre eső átlagos éves díjbevétel (ARPU) öt font-sterlinggel 314 fontra emelkedett Nagy-Britanniában, egy euróval 362 euróra Olaszországban, de 2330 jennel 78365 jenre esett Japánban, míg egy euróval 309 euróra emelkedett Európa legnagyobb nemzeti piacán, Németországban.
A Japánban elszenvedett visszaesés nem lepte meg a piaci elemzőket és nem is várnak javulást mindaddig, amíg a Vodafone be nem vezeti harmadik generációs szolgáltatásához megfelelő mennyiségben az alkalmas készülékeket. A bevétel csökkenése egyben az általában kevésbé jövedelmező feltöltő kártyás előfizetők arányának a gyarapodását is tükrözi.
A Vodafone saját bevallása szerint kilenc millió előfizetővel rendelkezik Vodafone Live multimédiás szolgáltatására. Az idén magas egyszámjegyű százalékos növekedési ütemet kíván elérni szerves növekedési ütemén belül a multimédiás előfizetők arányában.
Nagy-Britanniában nettó 132 ezerrel nőtt a Vodafone előfizetőinek a száma, ami így 14,2 milliót tesz ki, hét százalékkal többet mint a tavalyi első negyedévben. Díjbevétele 14 százalékkal emelkedett a tavalyihoz képest. Németországban 462 ezer előfizetővel gyarapodott az ügyfélbázis és így 25,5 millióra duzzadt. A díjbevétel hét százalékkal emelkedett éves bázison, holott a gyarapodás jórészt alacsony díjfizetési átlaggal rendelkező előfizetőkből állt össze. Olaszországban 205 ezerrel nőtt az előfizetők száma és 10 százalékkal a díjbevétel. Japánban ezzel szemben, ahol 77 ezerrel nőtt az előfizetői bázis, hat százalékkal alacsonyabb díjbevételre tett szert a Vodafone mint tavaly az első negyedévben.
Az idei év legnagyobb kihívása a Vodafone számára, hogy képes legyen bemutatni a piac számára képességét a Japánban elszenvedett visszaesés megállítására.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- 200 millió Vodafone ügyfél világszerte
- A Vodafone továbbra is veszteséges
- A Vodafone eladná a Swisscomban való részesedését
- Növelte ügyfélszámát a Vodafone, de a részvényesek elégedetlenek
- Vodafone: 15 milliárd font veszteség és leminősítés
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Vodafone: minden idők legnagyobb brit vállalati vesztesége
- A Vodafone 48 milliárd dollárért eladná cégrészét a Verizonnak
Hol van a használt mobilok legjobb helye?
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Ezek a legújabb trendek a használtautó-piacon
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?