14 százalékkal emelkedett az Antenna-csoport árbevétele
Anyavállalati szinten az AH Rt. 2004. első féléves üzleti eredménye 1,53 milliárd forintot tett ki, mely 28%-os emelkedés 2003. első hat hónapjához képest, az AH anyavállalati mérleg szerinti eredménye (672 millió forint) szintén emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
A konszolidált beszámoló idei és tavalyi adatainak összehasonlításakor a következő tényezők hatásait kell figyelembe venni: Egyrészt a Vodafone Magyarország részesedését a 2003. első féléves konszolidációs gyorsjelentésben társult vállalkozásként mutattuk ki és vontuk be, a mostani gyorsjelentésben pedig egyéb részesedésű vállalkozásként szerepel. Másrészt 2003. június 30-a és 2004. június 30-a között a konszolidációba bevont vállalkozások köre megváltozott, az AnteCom Rt.-ben., AnteCare Rt.-ben, AnSzer Kft.-ben és a TeleDataCast Kft.-ben, valamint az AM-IT Rt.-ben lévő üzletrészek eladásra kerültek, a fenti társaságok emiatt kikerültek a vállalatcsoportból és a konszolidációs körből.
2004 első félévében a vállalatcsoport bevételeinek 57%-a műsorterjesztésből, 22%-a távközlésből, 8%-a AntennaMikro szolgáltatásból, 3%-a szerviz szolgáltatásból, 10%-a pedig egyéb tevékenységekből származott.
A pénzügyi műveletek eredményének jelentős javulása legfőképpen a részesedések értékesítésének árfolyamnyeresége soron mutatkozó, a HUNSAT Rt. tartós részesedései között nyilvántartott 1,22 százalékos tulajdoni hányadot kitevő EUTELSAT S.A.-ban meglévő részesedés értékesítésének egyszeri árfolyamnyereségének tudható be.
Kiadási oldalon jelentős tétel a fizetendő kamatok és kamatjellegű ráfordítások, mely 362 millió forinttal magasabb a 2003. első féléves értéknél, ez a 2003 novemberében megemelt jegybanki alapkamat hitelállományunk áraiba történő begyűrűzésének következménye. Az AH-csoport a hitel- és kölcsönállományának jelentős csökkentését tűzte ki, a hosszú lejáratra kapott kölcsönök és hitelek együttes csökkenésének összege 3,5 milliárd Ft, míg a rövid lejáratú kölcsönök és hitelek csökkenése közel 2 milliárd Ft volt 2004 első félévében. Ezt a HUNSAT Rt. említett részesedésének értékesítése, valamint a visszafogott beruházási politika tette lehetővé.
A következőkben kivonatot találnak a BÉT IKSZ-rendszerén keresztül megjelent 2004. I. féléves gyorsjelentésből, a jelentés teljes tartalma megtekinthető, illetve letölthető magyar, illetve angol nyelven a www.bet.hu, www.bse.hu, illetve a www.ahrt.hu honlapokról.
Kapcsolódó cikkek
- A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
- A Swisscom Broadcast 5.250 forintot ajánl az AH-részvényekért
- Kifizették az Antenna Hungáriáért a majd 47 milliárdot
- Milliárdokat fektet az Antenna Hungáriába a Swisscom
- A Firthlion növelte részesedését az Antenna Hungáriában
- AH privatizáció: az EDR tender nem jelent többlet kockázatot a kisbefektetőknek
- Nevet váltott és profilt bővített az Eduweb
- Az Antenna-csoport a távoktatás piacára lép
- MDF: Függesszék fel az Antenna Hungária Rt. privatizációját!
- Átadta létesítményeinek üzemeltetését az Antenna Hungária
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.