Informatikai vezetők: A távközlés liberalizációja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket
A megkérdezett cégek szerint a távközlés liberalizációja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a telefonpiacon, mert továbbra is őrzi egyeduralkodó szerepét a Matáv. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az alternatív szolgáltatók ismertsége igen alacsony. A nyilatkozók szerint az alternatívok intenzívebb piaci jelenléttel, hálózatbővítéssel, jelentős árcsökkentéssel tudnák felvenni a versenyt. A piacon tapasztalható bizonytalanság miatt a cégek általában rövidebb, 1-2 éves időtávú szerződéseket kötnének.
A számhordozhatóságnak nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget a válaszadók, melynek a fő oka, hogy azt gondolják, a váltás költséges és körülményes. Ennek ellenére a számhordozhatóság lehetősége mindenképpen növeli a szolgáltatóváltási hajlandóságot.
A kutatásból kiderül, hogy az adatkommunikációs piacon már jóval kiegyensúlyozottabb a helyzet, és nem egyszereplős a piac. A válaszadók szerint a mobil-adatátvitelnek a 3G technológia bevezetésével egyre nagyobb szerep jut majd. A cégek döntéshozói a szolgáltatóválasztási döntéshozatalban a minőség mellett egyre nagyobb szerepet tulajdonítanak a biztos, stabil háttérnek.
A hangátviteli szolgáltatók piacán az Invitel a második legismertebb szolgáltató, a kedvező árszínvonalat tekintve pedig az első helyen áll. A kutatásból kiderült, hogy egy átlagos 10 fő feletti cég havonta nagyjából 175.000 Ft-ot költ vezetékestelefon-használatra. Az Invitel ügyfeleinek körében ez az összeg 132.000 Ft, azaz mintegy 25%-kal kisebb a havi telefonszámlájuk.
Az internetszolgáltatók ismertségét tekintve a 10 fő feletti vállalatok szegmensében az Invitel a harmadik legismertebb szolgáltató, az internetszolgáltatást használó cégek között pedig a második. A szolgáltatók és ügyfeleik között létrejött fix határidős szerződéseket tekintve az Invitel valamennyi konkurense előtt jár, hiszen ügyfeleinek 60 százalékával kötött határozott időre szóló szerződést.
A megkérdezett 10 fő feletti vállalatok 10%-a használ bérelt vonalat, 34%-uk ISDN-t, 25%-uk pedig ADSL-t internetes célokra. Az internetszolgáltatások bővítését a megkérdezett cégek mintegy 20%-a tervezi.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil vagy egymillió font?
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Illegális szoftverhasználat: 1 milliárddal kisebb kár az EU-ban
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Alternatívok lobbiznak a hatékonyabb szabályozásért
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.