A törvény betartására szólították fel a távközlési cégeket
számlamellékletet.
Az ingyenes részletes számlát az üzleti előfizetőknek elektronikus formában, a havi előfizetési díjat fizető egyéni ügyfeleknek pedig akár elektronikus úton, akár nyomtatott formában el kell juttatni.
Az NHH szóvivője elmondta, a 2004. január elsejétől érvényes törvényben foglaltakat a szolgáltatók a tapasztalatok szerint betartják, ugyanakkor több szolgáltató internetes oldalán, illetve az általános szerződési feltételeiben is tarifa szerepel az ingyenesség helyett. Ugyancsak előfordult, hogy egyes társaságok telefonos ügyfélszolgálatai közöltek az érdeklődővel az "ingyenestől eltérő tarifát".
A HFJK levelében arra szólította fel a szolgáltatókat, hogy weboldalaikon, általános szerződéses feltételeikben, valamint szóbeli közléseikben az EHT-ban foglaltaknak megfelelően fogalmazzanak.
A szóvivő elmondta, az EHT-ban foglaltak teljes mértékben megfelelnek az EU irányelveinek.
Az ügy hátteréhez hozzátartozik, hogy az elmúlt héten az Európai Bizottság ítéletet hozott egy hasonló témában Ausztria ellen indított perben. Ausztria ugyanis eddig nem kötelezte a telefon társaságokat arra, hogy a tételes hívásinformációkat tartalmazó telefonszámlákat extra költség nélkül állítsák ki. Ausztria azzal érvelt, hogy a részletes számlának adatvédelmi kihatásai vannak. Az Európai Bizottság az osztrák érvelést elutasította és kimondta, hogy a telefonszolgáltatók nem kérhetnek külön pénzt azért, hogy a felhasználónak részletes telefonszámlát küldenek ki.
Kapcsolódó cikkek
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- Előfizetői szerződések: lesújtó tapasztalatok
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Mobil vagy egymillió font?
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.