Tovább bővült az országos videokonferencia rendszer
Minden intézmény képben van
Természetesen ilyen sok berendezésnek már szüksége van fejlett központi szolgáltatásokra is, úgyhogy többek között egy multipontos videokonferencia szervert integráltunk a rendszerbe az év során. Webes felületen keresztül már elérhető a foglalási modul, amelynek segítségével a felhasználók megtervezhetik a konferenciát, és lefoglalhatják a szükséges erőforrásokat. Linux platformon kiépült a gatekeeperek rendszere és a directory szolgáltatás is, ami lehetővé teszi, hogy a felek bonyolult internet címek használata nélkül, egyszerűen hívják egymást. Tavasszal a hazai hálózat csatlakozott a globális, nemzetközi videokonferencia hálózathoz (GDS) is, így a videokonferenciázás a külfölddel sem gond. Fontos ez, - teszi hozzá a műszaki vezető - hisz nem egy olyan EU által támogatott projektről tudok, ahol ennek a rendszernek a hazai résztvevők jó hasznát veszik. Az elsődleges célunk az, hogy minden olyan településen, ahol felsőoktatási intézmény vagy kutatóintézet működik, megjelenjen, és könnyen elérhető legyen a rendszer - mondja Máray Tamás.
A bővítés ebben az évben tehát már megtörtént, de jövőre remélhetőleg folytatódik. További célunk, hogy a rendszer használatát valóban mindennapossá tegyük. (Nem mintha már most nem használnák az intézmények nap mint nap, május hónapban például 2561 hívást bonyolítottak ezen keresztül, 363 óra össz időtartamban.) Minden egyes campusban, de nagyobb intézményeknél akár minden egyes épületben ott kell legyen a profi minőségű videokonferencia rendszer. Tervezzük ezen kívül a szolgáltatások körének bővítését, például igény szerinti archiválási lehetőséggel.
Gál Zoltán, a Debreceni Egyetem informatikai központjának vezetője a bővítés kapcsán elmondta: A Debreceni Egyetem a rendszer egyik legnagyobb használója, hiszen az ország egyik legnagyobb felsőoktatási központja is. Tartottak már ezen keresztül nemzetközi konferencia-előadást, zajlott már szakmai megbeszélés, de orvosi tanácskozás is, hat ország részvételével. Nem egy esetben a videokonferencia lehetősége órákig tartó, költséges utazást takarít meg, gyakran a fővárosba, vagy még távolabbi intézményekbe. De mivel a használata egyszerű, és vannak még fölös kapacitások, már városon belül is használták, hogy meggyorsítsanak egy-egy megbeszélést.
A NIIF kezdeményezésétől egyébként sok szempontból függetlenül mi magunk is igyekszünk kiépíteni saját, belső videokonferencia hálózatunkat. Ehhez felhasználói gépenként végül is elegendő egy webkamera, egy mikrofon, és egy megfelelő szoftver, így máris sokkal személyesebb, mintha a felek csak telefonon beszélnének, és gyorsabb, mintha személyesen utaznának a tárgyalás helyszínére.
Talán az egyetlen negatívum - folytatja a szakember - hogy a rendszer használatának lehetőségéről még mindig nem tudnak elegen. Gond továbbá, hogy sokan, akik annak idején megismerkedtek az ISDN2 felett futó, igen gyenge kép és hangminőségű szolgáltatással, azok bizalmatlanok ezzel az új, internet felett működő, magas minőségűvel szemben is. Ez utóbbit némi tájékoztatással ki lehetne küszöbölni. Amúgy a megvalósítást csak támogatni tudom, hiszen az ilyen jellegű infrastruktúra megléte egy felsőoktatási intézménynél, vagy egy tudományos központnál már nem innovatív extra, hanem a nemzetközi munka egyik létszükséglete.
Kapcsolódó cikkek
- Networkshop 2007 - megkezdődött az informatikai konferencia Egerben
- T-Systems videokonferencia rendszer a CeBIT-en
- Üzembe állították a GÉANT-2 hálózat budapesti elosztó pontját
- KFKI-LNX videokonferencia rendszer a Nissan-nál
- GEANT2 - óriási előrelépés az európai kutatásban
- Kovács Kálmán: A verseny a információs szolgáltatások díjainak csökkenését eredményezi
- Az intelligens hálózatok világába invitálja a Networkshop résztvevőit a Cisco
- Networkshop 2005: magas színvonalú az akadémiai szféra informatikai infrastruktúrája
- NIIF: névtár rendszer és IP telefónia átadása
- Az NIIF Program videokonferencia projektjének átadása
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.