Az Országgyűlés elfogadta a Nemzeti Audiovizuális Archívumról szóló törvényt
A NAVA gyűjtési filozófiája, feldolgozási rendszere a nemzetközi gyakorlatnak felel meg - minden ország a saját nemzeti gyártású műsorszámait gyűjti, a feldolgozás pedig az Európai Unióban elfogadott szabványok szerint történik. A NAVA szolgáltatási modellje azonban nemzetközi összehasonlításban is úttörő, mivel az iskolák, könyvtárak és közgyűjtemények számára nem csupán a katalógushoz, hanem a műsorszámokhoz is biztosítja a távoli hozzáférést.
A tegnap elfogadott törvény rendelkezése szerint a NAVA indulásakor a Magyar Televízió egyes és kettes csatornájának, a Duna Televízió, valamint a két országos kereskedelmi televízió műsorait, továbbá a Magyar Rádió Kossuth, Petőfi és Bartók adóin sugárzott műsorokat archiválja majd. A törvény ugyanakkor lehetőséget biztosít arra, hogy a NAVA mellett működő Audiovizuális Örökség Tanácsadó Testület javaslata alapján az archivált tartalom kibővüljön a törvény hatályba lépése előtt keletkezett műsorokkal, illetve arra, hogy önkéntes szolgáltatás keretében más televízió és rádiócsatornák saját készítésű és magyar vonatkozású audiovizuális dokumentumai is bekerüljenek az archívumba.
Kapcsolódó cikkek
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Nyilvános a digitális átállás stratégiája
- Kóka János nem fogadja el az elektronikus hírközlési törvény módosításának javaslattervezetét
- Módosítják a hírközlési törvényt
- A német alsóház elfogadta a vitatott távközlési törvényt
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: