A Sulinet Expressz 18 hónapját elemezte a miniszter
Ami a számadatokat illeti: az SE program másfél éve alatt kb. 130 ezer új számítógép került a háztartásokba, kb. 300 ezer PC lett felújítva (összesen közel félmillió család jutott számítástechnikai eszközökhöz). A 18 hónap során összesen 45-46 milliárd forintos forgalmat generált az SE program. A teljes másfél éves forgalom több mint fele, 23 milliárd forint esett 2003-ra (6 hónap), a felénél valamivel kevesebb, 22 milliárd forint 2004-re (12 hónap).
A program ún. Projekt Tanácsa öt esetben végzett ellenőrzést, aminek eredményeképpen a 87 szállítóból tizenegyet (13%) ideiglenesen felfüggesztettek, hatot (7%) meghatározott időre kizártak.
2003-ban a 4,4 millió adózó állampolgárból 270 ezren (6,1%) éltek az SE-adókedvezménnyel, és a 23 milliárd forintos forgalomból 15 milliárd forintot vontak le adókötelezettségükből. A miniszter szerint a 2004. évi 22 milliárdot alapul véve ez az összeg várhatóan 12 milliárd forintot tesz majd ki.
Magyar Bálint szerint a hazai közoktatásban található összesen mintegy 140 ezer számítógépből 40 ezer (28,6%) képes az SE alkalmazásait kezelni. Ezért szükséges a Közoktatási Informatikai Normatíva, amelynek teljes 2005. éves forrása, 3,4 milliárd forint a költségvetési terv szerint rendelkezésre áll - mondta az OM tárca vezetője. 2006-os megvalósítással a tárca tervei között szerepel egy fajta három éves lízing konstrukció bevezetése az iskolák számára, hogy 3-4 évenként lecserélhessék elavult informatikai eszközeiket.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Rockzene és képregény a szerzői jogokért
- MDF: Mi lesz a Sulinet után?
- Miskolcon átadták az 5000. Sulinet-végpontot
- Sulinet Expressz: 150 ezer új számítógép került a háztartásokba
- Sulinet után itt a SuliPárduc!
- Sulinet Expressz: Október végéig tart a kedvezményes nyomtatóvásárlás
- Változás: Kizárólag komplett számítógépek vásárolhatók Sulinettel
- MTI-fotókkal bővül a Sulinet Digitális Tudásbázis
- Elindult a Sulinet Expressz III.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.