Kiválasztották a 2005-ös World Cyber Games verseny játékait

forrás Prim Online, 2005. január 25. 12:26
A World Cyber Games Rendezőbizottsága (www.worldcybergames.com) véglegesítette és egyúttal be is jelentette annak a nyolc játéknak a nevét, amelyekben a versenyzők indulhatnak a novemberben Szingapúrban megrendezésre kerülő világverseny döntőjén.
A nyolc játékból hat PC-, kettő konzol-játék. Bár a versenyen játszható játékok száma nem változott az elmúlt évhez képest, az ‘Unreal Tournament’ és a ‘Project Gotham Racing 2’ helyére egy Real Time Strategy típusú PC játék, a ‘Warhammer 40,000: Dawn of War (Warhammer 40K)’, illetve egy konzol alapú akciójáték, a ‘Dead or Alive Ultimate került. Az utóbbi az első akciójáték a WCG történetében.

A Warhammer 40K-t tavaly szeptemberben mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban. A játék idén először szerepel a WCG játékainak listáján és az új generációs RTS játékok típusához tartozik. A játékot a hozzáértők a Starcraft utódának tartják. A Warhammer 40K-t tavaly a híres amerikai Web-magazin, a Game Spy (www.gamespy.com) az általa legjobbnak tartott 20 játék közé választotta.

A Dead or Alive Ultimate, a Dead or Alive sorozat legújabb része idén a konzol-játékok között kap szerepet a bajnokságban. Októberi bevezetése óta a játék az Xbox-nak elnyerte a killer triple-A besorolást, és megjelenése óta világszerte nagy népszerűségnek örvend. A WCG rendezőbizottsága az akciójáték bevezetésétől azt várja, hogy a rendezvényen részt vevő játékok száma tovább növekszik. Korábban kizárólag RTS, FPS és sport típusú játékok szerepeltek az eseményen. A játéktípusok repertoárjának bővítése intenzívebb szórakozást ígér a nézők számára is.

A WCG hivatalos játékainak kiválasztása előtt a rendezőbizottság számos országban online-kutatásokat folytatott a játékosok és közösségeik körében, továbbá szakértők véleményét is kikérte, hogy a végleges döntésnél a játékosok igényeit és a világ játékpiacának trendjeit is szem előtt tarthassa. A felmérésekből kiderült, hogy komoly igény van a korábbi, főként FPS-típusú játékokból álló paletta gazdagítására, és a már említett, új típusok felvételére. Kiemelt figyelmet kapott az újságírók technikai ellátásának javítása, valamint a sportesemény-jelleg biztosítása is.

A WCG 2005 hivatalos játékainak bejelentését követően a rendezőbizottság minden egyes játék esetében tájékoztatni fogja a World Cyber Games 2005 helyi szervezőit a szabályokról és a játék menetéről, a nemzeti selejtezők zökkenőmentes lebonyolítása érdekében.

A bejelentés egyben üzenet a WCG 2005 részt vevő országainak számára, hogy kezdjék meg az országos bajnokságok szervezését, amelyek alapján eldől, hogy az egyes országokat ki képviseli majd a novemberi világversenyen. A legkorábban márciusban induló online és offline országos selejtezők közel 1,25 millió játékost érintenek majd világszerte.

A World Cyber Games 2004 San Francisco-i döntője volt az első a játék történetében, amelyet külföldön rendeztek. Ennek sikerére alapozva jutottak a szervezők arra az elhatározásra, hogy a 2005. novemberében megrendezendő öt napos döntőre Szingapúrban kerüljön sor, a Szingapúri Gazdasági Fejlesztési Tanács (Singaporean Economic Development Board) aktív közreműködésével. Az ICM, a World Cyber Games központi szervezője még nagyobb hangsúlyt fektet a világ legnagyobb e-sport fesztiváljának idei döntőjére, amely egy igazi ázsiai informatikai nagyhatalom területén kerül megrendezésre. A verseny döntőjében 70 részt vevő ország 800 játékosa méri össze tudását.

WCG 2005 Hivatalos Játékai


PC : 6 Játék
1) StarCraft: Brood War – RTS
2) WarcraftⅢ: Frozen Throne – RTS
3) Warhammer 40,000 : Dawn of War - RTS
4) Counter Strike: Source – FPS
5) FIFA 2005 - Sports
6) Need for Speed : Underground 2 – Sports

Konzol : 2 Játék
7) Halo 2 (Console/Xbox) - FPS
8) Dead or Alive Ultimate (Console /Xbox) – Action
Kulcsszavak: játék verseny

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05