Nem ért egyet a Vodafone a GVH 5 milliós bírságával

MTI Sajtóadatbank, 2005. február 9. 09:59
A Vodafone Magyarország Rt. nem ért egyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsának azon döntésével, amelyben a fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forintra bírságolta a társaságot.
A közlemény szerint a Vodafone a "téves következtetésen alapuló" döntést sajnálatosnak tartja, hiszen az nem áll összhangban a cég piaci magatartásával. A GVH azért marasztalta el Vodafone-t, mert a társaság 2004-ben reklámjainak egy részében a "Vodafone a 2003-as adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója" szlogent használta. Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója."

A GVH versenytanácsa egy korábbi közlemény szerint megállapította: a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója. A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést. A bírság összegének megállapításánál a tanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató több esetben megtévesztette a fogyasztókat.

Ezzel szemben a társaság úgy véli, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2003. évre vonatkozó adatai szerint ebben az évben a Vodafone volt az a szolgáltató, amely a legnagyobb nettó előfizetői növekedést mutatta. Tekintettel arra, hogy Vodafone minősítésének alapját reklámjaiban megjelölte, a "legnépszerűbb" jelzőt az előfizetői szerződéskötéseket és lemorzsolódásokat is tartalmazó nyilvános statisztikákban határozta meg, a GVH elmarasztaló álláspontját kifogásolhatónak tartja. A legnépszerűbb jelző ugyanis nemcsak a meglevő előfizetői bázisra, illetve az új előfizetői szerződéskötésekre kell, hogy fókuszáljon, hanem a szolgáltatók ügyfélmegtartó képességre is - tartalmazza a közlemény.

Kulcsszavak: Vodafone-hu jog GVH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50