Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
A michigeni egyetem piackutatóinak a munkáját az egész amerikai gazdaságban igen komolyan szokták venni, úgyhogy az évenként kiadott ACSI változásait a vevői viselkedés fontos barométerének tekintik. Beleértve az online piac mérőszámait is.
Online piac 2004-ben: 4,8 százalék esés
Az online piac mutatóját 2000-ben vették föl az indexbe. Azóta először tapasztalták a csökkenését. Ráadásul a négy legnagyobb esés egyikeként. Élen járt a csökkenés „megtermelésében” az Amazon és az eBay. Az Amazonnak az ACSI 10-éves történetében legmagasabb, 88-as indexe 4,5 százalékkal, 84-re csökkent. Az eBay 84-es indexe pedig 4,7 százalékkal, 80-ra csökkent.
ForeSee Results
A kutatásokat támogató ForeSee Results szerint az e-kereskedelmi cégek fókuszváltásával kapcsolatos lehet a vevői elégedettség csökkenése. Azt hitték, hogy a váltást a vevők nem fogják észre venni, de tévedtek.
Ross School of Business
Az egyetem üzleti iskolájának a kutatói, akik az index mérését a kezükben tartják, az online adatokat az erre szakosodott ForeSee Results-el együttműködve készítik. Ők dolgozták ki azt a képletet, ami mérni tudja a weboldalak vendégeinek a viselkedését. Milyen faktorok hatnak rájuk?
Larry Freed, a ForeSee Results elemzője, úgy véli, hogy az Amazon túl nagyot váltott, amikor a könyvkereskedelemről egyszer csak áttért arra, hogy minden tücsköt-bogarat árulni kezdett. Nemhogy újabb vevőket vonzott volna, hanem a régebbieket is elijesztette.
Dettó, az eBay esetében. Ami szintén hirtelen kezdte bővíteni az üzleti modelljét.
A világhálón még kevésbé szeretik a nagyáruházakat?
Az eddig mondottakból az lehet leszűrni, hogy a neten a vevők a szűk termékkörre specializált e-üzleteket kedvelik. Lehet, hogy talán ez a baj Magyarországon is? Kevés a jól fókuszált e-áruház?
e-kereskedelem = kártyával, telefonnal stb. lehet fizetni a neten?
Bár a magyar online közönség, a cikkíró gyanúja szerint, még mindig nagyon fél a netes fizetésektől, rettegve a csalásoktól, azért a netes kártyahasználat, valamint az online bankok használata, egyre jelentősebb. Csakhogy, ez még nem egyenlő az online kereskedelemmel. A helyzeten azért valamit lendíthet a Fizetek.hu online pénzügyi klíring szolgáltatás megjelenése. Hogy ez sem fogja futótűzként megoldani a hazai terjedést, arra jellemző, hogy a cikkíró már két hónapja készül valami saját példa összefabrikálására a saját honlapjain, de mindeddig nem volt lelkiereje megtenni. Talán mások is hasonló attitűddel küszködnek.
B2B, CRM vagy mi a fejlődési irány?
További kérdés, hogy vajon a nagyközönséget (CRM) vagy az üzleti partnereket (B2B) kell megcélozni. Az utóbbi látszik könnyebb esetnek. Talán tényleg ezzel kellene beindulni. Aztán evés közben megjöhet az étvágy.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.
A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG
Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.
Új területen erősít az OTP Mobil
Tovább bővültek az OTP Mobil által kínált innovatív fizetési lehetőségek, így már nem csak a Simple alkalmazás és a SimplePay megoldások előnyeit élvezhetik a felhasználók. A fintech vállalat ugyanis felvásárolta a HelloPayt, amely elsősorban vendéglátóhelyek, szórakozóhelyek és fesztiválok fizetési rendszereit üzemelteti.
A napenergia-innovátor TSS4U az ABB technológiáját használja
A hollandiai TSS4U innovatív, szigetüzemű napenergia-rendszereket szállít világszerte kritikus alkalmazásokhoz, így segítve a vállalatokat abban, hogy a dízelgenerátorokat fenntartható energiával váltsák ki. Távközlési tornyok, olaj- és gázipari létesítmények, valamint víztisztító telepek energiaellátása támaszkodik a TSS4U napelemes rendszereire, amelyek a legmagasabb követelményeket támasztó környezetben is megbízható energiatermelést biztosítanak.