Új ügyvezető igazgató a Xerox Magyarország Kft. élén
A Xerox Magyarország egy éve regionális központként támogatja a horvát és szlovén leányvállalatok tevékenységét, illetve az ügyvezetői feladatokat közös igazgató, 2005. január elsejétől Bojan Poljičak látja el. Az együttműködés célja, hogy a 37 éves múltra visszatekintő Xerox Magyarország tapasztalataival hatékonyan segíthesse a délvidéki érdekeltségeket, melyek méretüket tekintve kisebb vállalatok, ugyanakkor piaci lehetőségeik radikálisan bővültek az elmúlt években. A dokumentumkezelési szolgáltatások területén a Xerox Magyarország 10 éves szakértelmének biztosításával járul hozzá az adriai régió piacszerzéséhez, melynek sikerét jól mutatja, hogy 2004-ben már Szlovéniában is létrehozták ezt az üzletágat és megkötötték az első szerződést.
A következő évek legfontosabb célkitűzése, hogy a Xerox mind a négy (irodai, nyomdaipari, szolgáltatás, illetve papírt és egyéb médiákat forgalmazó) üzletágában, Magyarországon, Horvátországban és Szlovéniában is folytassa a bevételeinek kétszámjegyű növelését. Poljičak ennek megvalósításában kiemelt szerepet szán a Xerox disztribútorainak, koncessziós partnereinek és viszonteladóinak, akiket üzleti lehetőségeik és piaci részesedésük kiterjesztésében eszközök, források és folyamatos szakmai képzés biztosításával támogat a Xerox.
Bojan Poljičak életrajza
Bojan Poljičak 2005. január elsejétől a Xerox Magyarország ügyvezető igazgatója. Kinevezését megelőzően egy évig Közép-Kelet-Európában a Xerox Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot, Horvátországot és Szlovéniát felölelő régiójának marketing vezetője volt.
Közreműködött a Xerox vállalati struktúrájának átalakításában, melynek során a vállalat a hagyományos földrajzi megközelítéssel szakítva a hasonló értékesítési volumenű és jelentős fejlődési lehetőségekkel bíró országokat sorolta közös irányítás alá, és létrehozta a fejlődő piacok operációját (Developing Markets Operation). Ebben a pozícióban Poljičak irányítása alá tartozott a Xerox mindhárom, irodai, termelési és szolgáltatási üzletágának teljes marketing kommunikációs tevékenysége.
2002-2003-ban Bojan Poljičak a Xerox Dél-Kelet-Európa ügyvezető igazgatójaként kulcsszerepet játszott a térség konszolidációs programjának kidolgozásában és megvalósításában. A régió leányvállalatai ez idő alatt kétszámjegyű növekedést értek el bevételeikben és nyereségükben egyaránt, ugyanakkor jelentős mértékben csökkentették működési költségeiket, illetve megerősítették pozíciójukat a nyomdai és mérnöki rendszerek, valamint a szerviz szolgáltatások piacán.
Korábban Poljičak a Xerox horvátországi képviseletét vezette három évig, 1999-től 2001 decemberéig. Feladatkörébe tartozott a Xerox termék és szolgáltatás portfoliójához illeszkedő, többféle csatornát ötvöző értékesítési struktúra kialakítása, valamint a rövid, közép és hosszú távú üzleti stratégia kidolgozása. Ebben a pozícióban nemzetközileg elismert sikereket ért el a leányvállalat piaci részesedésének növelésében, mely a bevételek és a nyereség látványos megugrásához vezetett.
Bojan Poljičak 1997-től a Xerox munkatársa. 1994-ben a Zágrábi Egyetemen diplomázott közgazdászként, később részt vett a Xerox több felsőfokú vezetőképző programjában; anyanyelvi szinten beszél angolul. 37 éves, nős, két gyermek apja.
Kapcsolódó cikkek
- Változások várhatók a Yahoo igazgatótanácsában is
- Új vezetés a Siemens Zrt. élén
- Új regionális vezető az APC-MGE élén
- Távozik a Yahoo elnöke
- Változás a Magyar Telekom Igazgatóságában
- Új partnerkapcsolati igazgató az Oracle-nél
- Új vezetők irányítják a magyar Avnetet
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- EDS: változás a kommunikációban
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Az LG 2024-es OLED evo termékei is bizonyítják a vállalat elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.