Az Infosys v2.1 újdonságai

Csoportmunka- és munkafolyamat-támogatás (II. rész)

1999. október 14. 23:09
Az Infosys munkafolyamat-támogatási koncepció fókuszában a testre szabhatóság áll. A vállalatok ügyviteli összfolyamatainak csupán 30%-a épül a törvény által meghatározott feladatok köré. A gazdálkodás valódi értéke a fennmaradó 70%-ot kitevő egyedi, ágazat- vagy cégspecifikus munkafolyamatban rejlik. Az egyedi megoldások "beégetése" helyett az Infosys a munkafolyamatok tervezéséhez és menedzseléséhez egyszerűen kezelhető vizuális eszközt biztosít. Segítségével viszonylag rövid implementálási idő alatt látványos eredmény érhető el.
Az Infosys a rögzített számlát az előre meghatározott üzleti szabályoknak megfelelően elektronikusan "utaztatja" az illetékesek között, ügyel a hivatalos út betartására, majd végül a számlát automatikusan felteszi az utalhatók listájára.

Egy szokványos eladási folyamat kiindulási pontja az értékesítés. A vevő több raktárból több cikket választ, ezután végigjárja a raktárakat, ahol érkezéséről és a megrendelésről már tudnak. Ha minden raktárban végzett, akkor visszamegy a kereskedőhöz, ahol a raktárkivéttel igazolt elektronikus bizonylat várja, aminek alapján elkészül a szállítólevél. A vevő a szállítólevél-készítés után rögtön igazolhatja az átvételt, majd a számla automatikusan elkészül. Az automatizált folyamat kiszűri a manuális- és papírmunkákban rejlő hibalehetőségeket, növeli a hatékonyságot, emellett segíti a magas szintű szolgáltatások biztosítását.

A munkafolyamatok feldolgozási, végrehajtási és döntési pontokból állnak. A WorkFlow logikai szabályrendszerének megfelelően az egyes állomások e-mailben kapják meg a szükséges instrukciókat és információkat, illetve ahol lehetséges, aktív parancs is hozzáadódik az üzenethez. A parancsra rákattintva elindulhat egy előre paraméterezett és a szükséges adatokkal feltöltött Infosys-képernyő, de egy célspecifikus SQL-adatbázisparancs végrehajtására is lehetőség van. A rendszer így egy kattintással biztosítja a feladathoz kapcsolódó információkat, megalapozva a gyors és pontos döntést, a hibamentes végrehajtást. Az aktív parancs "meghívhat" egy külső programot is, elindíthatja például ISO-dokumentáló rendszerünket, figyelmeztetve az adott tevékenység dokumentálási kötelezettségeire, de futtathat egy szövegszerkesztőt vagy egy táblázatkezelőt is. Az aktív parancs formátuma publikus, így a rendszer külső forrásból is fogadhat aktív üzeneteket a megfelelő jogosultággal rendelkező küldőtől. Az aktív üzenetek az Infosys-terminál beérkező üzenetei között foglalnak helyet, megjelölve a felhasználónak a teendők listáját. A feldolgozási sorrend szabadon megválasztható.

Jelentősen csökkenti a hibalehetőségeket és növeli a munka hatékonyságát, ha a felhasználói felület alkalmazkodik az adott munkaállomáson végzett tevékenységhez. Az Infosys v2.1 lehetőséget biztosít a menürendszer testre szabására, a felhasználó a beépített barátságos menükészítő segítségével kialakíthatja a saját munkafolyamatához illeszkedő struktúrát. A struktúra tartalmazhat Infosys-funkcióhívásokat (bármely modulból), riportokat, de akár külső programhívások is részei lehetnek a rendszernek. Nagy segítséget ad azon felhasználók számára, akik munkájuk során több modult vagy modulonként csak néhány funkciót használnak, így az Infosys közel 1000 funkciójából csak a szükséges néhány található meg a kezelői felületen. Az előre definiált menüstruktúrák jogosultsági szintek szerint felhasználóhoz, csoporthoz vagy szervezethez rendelhetők.

Moduláris újdonságok

A Controlling modul az Infosys által rögzített vállalati gazdálkodás jellemzőinek rendszeres kiszámítására, megjelenítésére és analizálására szolgál vezetők, közgazdasági elemzők és döntéshozók számára. Az elemzések között ott találjuk az eredményességfigyelést, a tény-terv összevetést, a bázishoz viszonyított változást, a költségek és a likviditás alakulásának bemutatását, valamint a készletváltozásokat.

Az I-Shop az Infosys Készlet és Áruforgalom moduljának internetes kiterjesztése. Az Infosysben tárolt adatok az I-Shop kezelői felületének segítségével tetszőleges formában kerülhetnek fel a világhálóra. A szörfözők egyszerűen kérhetnek katalóguslistákat, megtekinthetik a termék képét, vagy megnézhetik a róla készült ismertető filmet. A megrendelés csupán egy gombnyomás. Az I-Shop a relációs adatbázis-kezelők magas szintű biztonsági megoldásait használja az üzleti tranzakciók maximális biztonsága érdekében.

A Szolgáltatás modul általánosan alkalmazható anyagi szolgáltatási folyamatok gazdálkodási ügyvitelének lefedésére, tetszőleges szerviz jellegű tevékenység (fizető/saját garanciális, fizető javítások, belső szolgáltatások stb.) kezelésére. Alkalmas kimenő vagy belső számlás zárt, projekt típusú tevékenységek rögzítésére és kontrolljára, amelyeknél idővel mérhető saját és alvállalkozói anyagi ráfordítás jelenik meg. Ezen típusoknál alapszolgáltatás a munka szakaszainak analitikus lebontása (szerződés, 3 dokumentális szint a tárgyfeladat meghatározásban), illetve nem elemi feladatkiírási lehetőség elemi szakaszokhoz rendelten. A modul főbb szolgáltatásai közé tartozik a dinamikusan megadható szolgáltatási (munkaműveleti) törzs, az anyagfelhasználási utalványozások és az automatizálható/ellenőrzött készletkiszolgálási rend. A modul kezeli továbbá az alvállalkozói-bedolgozói kapcsolatokat, alkalmas akár projektspecifikus díjtételrendszer kialakítása is.

A Megatrend a statikus szemléletű Controlling modulon túl lehetőséget biztosít külső döntéstámogató eszközök illesztésére. Az óriási adathalmazokkal operáló OLAP megoldások korszerű információs portált biztosítanak dinamikus felsővezetői elemzésekhez. A szabadon definiálható multidimenzionális modellek a különböző tevékenységi körök és gazdálkodási területek naturális kérdéseire adhatnak választ. Ilyenek lehetnek a korrekt adatokon nyugvó trendek felállításának kérdései, a költségvetés-készítés vagy az előrejelzési feladatok elvégzése a pénzügy, a kontrolling vagy a marketing területéről. Az Infosyshez kínált piacvezető OLAP megoldások és a Megatrend által hozzáadott szakértelem lehetővé teszi többek között a költséggazdálkodás hatékonyságának növelését, a nyereségnövekedés lehetséges területeinek meghatározását, termék/vevő toplisták készítését vagy akciók és promóciók piaci hatásának elemzését.

A kezelői felület újdonságai

Az Infosys képernyőin található mező- és oszlopmegnevezések szabadon átírhatók, így lehetőség nyílik cégspecifikus terminológiák használatára, az ablakok többnyelvűsítésére. Egy-egy megnevezéshez tetszőleges számú alternatíva társítható, melyek közül szabadon választhatunk. A megnevezések definiálhatók globálisan, de megfelelő jogosultsággal átírhatók a felhasználó által is.

A kezelői felület további újdonságai közé tartozik a helyzetérzékeny menü. A jobb oldali egérgombra kattintva aktív, helyzetérzékeny menü jelenik meg az adott objektumon elvégezhető, az adott szituációban leggyakrabban használt ügyviteli és kezeléstechnikai funkciók felsorolásával.

Többelemes, összetett táblázatszerkezetnél könnyebb áttekintést biztosít a nem kívánatos oszlopok elrejtésének lehetősége. A felhasználónként szabadon definiálható, testre szabott beállításokat a rendszer tárolja, és a következő használatkor automatikusan ezt veszi alapértelmezésnek.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09