Az ECCA kábelkongresszus kulcsszavai: Triple Play, széles sáv, VoIP, tartalom
A tájékoztatón ismertették az angol Ovum cég európai kábelszolgáltatási helyzetről 2005.januárjában készült tanulmányát. A főbb megállapítások: az infrastruktúra alapú verseny fő bázisa a kábel marad¸ mára sokkal jobbá vált a kábelszolgáltatás színvonala, mint amilyen két évvel ezelőtt volt; a növekedés motorjai továbbra is a széles sáv és a digitális technológiai fejlődés; a konszolidáció a jövőben is tovább folytatódik ezen a piacon; ahola kábelszolgáltatók bevezetik a háromfunkciós („Triple Play”) szolgáltatásokat, a széles sávú internet akár háromszor magasabb, a telefonszolgáltatás pedig olcsóbb; a VoIP és VOD (video-on-demand) szolgáltatások bevezetése fokozza a kábel háromfunkciós kínálatának vonzerejét; a verseny ennek ellenére nőhet, mivel a hagyományos telefontársaságok és a digitális földi hálózatok is kínálnak digitális televízió szolgáltatásokat.
Az ECCA főtitkára szerint: azokban az országokban, ahol a kábelhálózat elterjedt, a széles sávú távközlés igénybevétele háromszor nagyobb, mint más országokban. Továbbá: a régi, monopol távközlési társaságok fő versenytársai a kábelkommunikációs szolgáltatásokat ajánló cégek.
A sajtótájékoztató során a felek aláírták azt, a fejlesztések összehangolására irányuló megállapodást, amely az amerikai CableLabs és az ECCA-hoz tartozó EuroCableLabs fejélesztési intézet között jött létre. Így a fejlett technológiák bevezetésében közösen erősebben tudják a felek véleményüket érvényesíteni, mind az EU-ban, mind az USA-ban. Az amerikai aláíró fél képviselője bejelentette, hogy a növekvő igényeknek megfelelően az új szolgáltatásokat úgy készítik elő, hogy azok 100-200 Mbit/sec-os átvitelt tudjanak kábelen biztosítani.
Az ECCA vezérigazgatói csúcsértekezlet információi: megállapítást nyert, hogy mint háromfunkciós üzletág, a kábel egyedülálló lehetőséggel rendelkezik a tévé és audiovizuális szolgáltatások forgalmazása terén; a következő években a kábelüzemeltetők összpontosítani fognak rá, hogy vonzó és innovatív tartalmakat nyújtsanak megrendelőiknek; a közgyűlés újra elnökének választotta a francia Bernard Cottint, a Numericable vezérigazgatóját. Etienne Reinecke, a Dimension Data technikai igazgatója az Ovum tanulmányára hivatkozva elmondta, 2004-ben a VoIP piac 95, a VOD 89 százalékkal növekedett Európában. Új technológiák új alkalmazásokat is hoznak, erre példa az USA három államában 2005. márciusában hozott azon rendelkezés, amely megengedi az online szerencsejátékot és rövidesen várható az online szerencsejátékban a hitelkártya használatának engedélyezése is.
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- Bosch alközpont a fejújított Szentendrei Rendőrkapitányságon
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Puskás Tivadartól a VOIP telefonközpontig
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.