Intel-jövőkép
Internetre költözik az üzlet
Az Intel jelenlegi jövőképét és a következő két évre kitűzött céljait bemutató tájékozatót szervezett szeptember utolsó napján az Intel Magyarország és az Albacomp, s a prezentációt stílszerűen egy balatoni komphajón (mondhatni Alba-kompon) tartották meg, a székesfehérvári rt. legjelentősebb partnereinek részvételével.
Horst-Peter Blank, az Intel területi igazgatója röviden összefoglalta az internetes technológia növekvő szerepét; mint elhangzott, az üzleti életben főként a business-to-business jellegű kereskedelemben játszik majd egyre nagyobb szerepet a világháló.
Golubeff Róbert, az Intel Magyarország igazgatója "Az Internet Economy, mint világméretű jelenség" címmel részletes, gyakorlati példákkal is szemléltetett prezentációjában az elektronikus kereskedelem gyakorlatát ismertette. Többek között egy kerti kisgépeket gyártó cég példáján mutatta be, miként változik meg a tömegtermelés és az elosztás abban az esetben, ha a disztribútor vagy az egyedi megrendelő az interneten közvetlenül a gyártótól rendelheti meg a termékeket. A gyártó számára ez naprakész megrendelési adatokat nyújt, amelyek birtokában optimalizálhatja a termelést, akár műszakokra lebontva határozhatja meg az előállítandó mennyiséget, így csökkentheti raktározási költségeit is. A végfelhasználók fontos adatokhoz juthatnak, ugyanis a cég weboldaláról egy speciális szervizoldalt érhetnek el, amelyen minden korábbinál hatásosabb - például animációkat, alkatrészjegyzéket tartalmazó - támogatást adhatnak a termékekhez.
A másik példát az idegenforgalom területéről hozta az előadó, egy "last minute" utakat kínáló utazási iroda ajánlatainak online bemutatójával érzékeltette, mennyiben bővülhet az iroda hatásfoka, ha az internetet használó ügyfelet virtuális városnézésre invitálja.
Mint a prezentációból kiderült, az Intel minden fejlesztésében támogatni igyekszik a webes technológiákat, a Pentium III-at például kifejezetten az internetfelhasználásra optimalizálták. A világcég sokat kíván tenni a jövőben is azért, hogy az internetre is kitűzhessék az emblémát: "Intel inside".
A vezető processzorgyártó cég elkötelezettségét jól jellemzi a következő kijelentés is: "Öt éven belül minden vállalakozás internetes vállalkozás lesz - vagy nem lesz többé." A megállapítást az IT-ipar egyik meghatározó szaktekintélye tette, akinek jóslatai sokszor beváltak. Andy Grove-nak hívják, s ha ő így gondolkozik, akkor rövid időn belül ennek közvetlen eredményei is lesznek, hiszen ő az Intel elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel stratégiai megállapodást kötött a Rockchippel
- A XX. Század legbefolyásosabb magyarja
- Az Intel közzétette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit
- Bajban az Intel: mind kevesebb PC kell
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Az Intel veszteséges az okostelefon- és tabletpiacon
- Összefogott GE, az AT&T, a CISCO és az Intel a gépek és emberek együttműködéséért
- Az Intel emberi érzékeléshez hasonló képességekkel ruházza fel készülékeit
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Az Intel szerint is vége a válságnak
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.