Megpróbálta eltitkolni IT-rendszerének összeomlását az Erste Bank
Szalay Dániel, 2005. május 9. 09:42
„Bizonyára ön adta meg rosszul a PIN-kódját, próbálja meg újból beütni
azt!” – próbálta hárítani a felelősséget az Erste Bank telefonos
ügyfélszolgálatának egyik munkatársa amiatt, hogy egy ügyfél a
pénzintézet Telebank rendszerét többszöri próbálkozása ellenére sem
tudta használni. A bank egy másik munkatársa egy újabb reklamáció során
azonban elismerte, hogy egy héttel ezelőtt a cég informatikai rendszere
összeomlott, és emiatt központilag lecserélték az ügyfelek PIN-kódjait.
Az egy héttel ezelőtt történt incidensről az Erste Bank sem a nyilvánosságot, sem ügyfeleit nem tájékoztatta, sőt mint az említett esetben is történt, az is előfordult, hogy megpróbálták az ügyfelek „ügyetlenségére” fogni a bank által okozott problémát. Csak a kitartóbb ügyfelek tudhatták meg, hogy a pénzintézet informatikai rendszerének összeomlása miatt a PIN-kódokat az eredeti, annak idején lezárt borítékban átadott titkos kódra változtatták meg a bank szakemberei.
Természetesen az eset kapcsán a Prim Online megkereste az Erste Bankot is. Szabó Linda PR-vezetőt telefonon értük utol még szerdán, ő azonban amikor meghallotta kérdéseinket, arra kért bennünket, hogy küldjük el azokat írásban, és legkésőbb egy napon belül szintén írásban választ kapunk. Vasárnap estig azonban a bank válasza nem érkezett meg, hiába próbálkoztunk többször is megkeresni Szabó Lindát, hogy meg tudjuk, pontosan mi történt a pénzintézet rendszerével, és hogy az esetet miért titkolták el még saját ügyfeleik elől is.
A PR-vezető nem reagált arra sem, hogy a műszaki hiba miatt veszélyben voltak-e ügyféladatok, és a szolgáltatás-kiesés mennyi ideig tartott. Nem kaptunk választ arra sem, mit tehetnek azok az ügyfelek, akiknek az eredeti, lezárt borítékban kapott PIN-kódjuk már nincs meg, és így most nem tudják elérni a szolgáltatást.
Természetesen az eset kapcsán a Prim Online megkereste az Erste Bankot is. Szabó Linda PR-vezetőt telefonon értük utol még szerdán, ő azonban amikor meghallotta kérdéseinket, arra kért bennünket, hogy küldjük el azokat írásban, és legkésőbb egy napon belül szintén írásban választ kapunk. Vasárnap estig azonban a bank válasza nem érkezett meg, hiába próbálkoztunk többször is megkeresni Szabó Lindát, hogy meg tudjuk, pontosan mi történt a pénzintézet rendszerével, és hogy az esetet miért titkolták el még saját ügyfeleik elől is.
A PR-vezető nem reagált arra sem, hogy a műszaki hiba miatt veszélyben voltak-e ügyféladatok, és a szolgáltatás-kiesés mennyi ideig tartott. Nem kaptunk választ arra sem, mit tehetnek azok az ügyfelek, akiknek az eredeti, lezárt borítékban kapott PIN-kódjuk már nincs meg, és így most nem tudják elérni a szolgáltatást.
Kapcsolódó cikkek
- A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
- Biztonságos hangalapú online fizetés
- Microsoft Update-nek álcázott trójai
- Check Point: webalapú biztonságfelügyeleti megoldás
- Minden negyedik internetező elárulja a jelszavát
- Még drágább az adatod
- A legextrémebb vírusok toplistája
- Négy újabb javítás a windowsos Safarihoz
- Az internet biztonsága és a serdülők
- Sikeresen támadták a Pentagon levelezőrendszerét
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
2024. április 24. 11:38
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
2024. április 20. 11:36