Mit is csinálnak a fiatalok a hálón?
MTE-kerekasztal a fiatalok internethasználati szokásairól
Győri Adél, a TGI Magyarország kutatócég vezetője elmondta: az elsődleges kérdés annak meghatározása, hogy pontosan mit értünk fiatalok alatt. A 14 év feletti korosztályról már vannak adatok, 14 év alatt azonban valóban csak sejtések lehetnek. Hogy a 14 év alatti korosztályról nem készülnek kutatások, annak két fő oka van. Az egyik az, hogy a hirdetők és a média (website) tulajdonosok nem tartják fontosnak megfinanszírozni ezeket, a másik az, hogy az ilyen felmérésekhez szülői engedélyre van szükség a résztvevőktől, ami jelentősen bonyolítja és ennél fogva költségesebbé is teszi a kutatást.
Amit biztosan lehet tudni a gyerekekről, az az, hogy sokat interneteznek, és egyre többen vannak köztük, akik otthon is rendelkeznek hozzáféréssel. Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója elmondta, hogy 2002-es ifjúsági médiakutatásukból kiderül: a fiatalok - akik az ő adataik szerint jellemzően 11-12 éves koruktól kezdenek el intenzíven netezni - teljesen másképp használják az internetet otthon, ahol sok idejük van netezni, mint az iskolában. Látogatottsági adataik alapján hasonló tapasztalatokról számolt be Juházs Balázs, a Teveklub virtuális közösségi oldal és Pintér Róbert, a Egyszervolt.hu gyerekportál vezetője. Elmondásuk szerint oldalaikon fokozatosan erősödik az iskola- és munkaidőn kívüli felhasználási arány, ami azt mutatja, hogy egyre többen keresik fel a honlapokat otthoni gépről. Weyer Balázs prognózisa szerint az idei trend az lesz, hogy a penetráció csökkenő ütemű növekedése mellett jelentősen nő az otthon internetezőknek a hálón eltöltött ideje.
A TGI és a Szonda kutatásaiból is kiderül, hogy a fiatal internetezők meglehetősen kritikusak a reklámokkal szemben, a hagyományos médiumokon nem könnyű őket hirdetési üzenetekkel elérni. Az internet ehhez megfelelő eszköz lehet, tömegek megszólításához viszont még nem. A résztvevők szerint ez belátható időn belül meg fog változni, vita csak arról folyt, hogy ez öt, tíz, netán tizenöt év múlva várható. A résztvevők abban egyetértettek, hogy a penetráció jelentős növekedése esetén az internet, a többi médiumhoz hasonlóan, bulvárosodni fog. A bulvártartalmak várható tömeges elterjedése mellett viszont várható a „tartalom nélküli” felhasználás arányának további növekedése is, mivel a fiatalok alapvetően a neten is azt szeretik, amit a „valós” életben: a közösségeket, a társas kapcsolatokat. A tartalomszolgáltatók előtt álló legfőbb kérdés, hogy mindezek ismeretében hogyan csábítsák magukhoz, majd tartsák meg ezeket a hirdetési szempontból is egyre vonzóbb felhasználókat.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- ProCurve infrastruktúrán készül a jövő internetének koncepciója
- Fogyasztó bemérve!
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- 122 millió európai az interneten
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A britek neteznek a legtöbbet
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...