Megérkezett az Oracle pénzügyi konszolidációs megoldása
Az Financial Consolidation Hub az Oracle konszolidációs rendszereinek harmadik tagja: a nemrégiben bemutatott Product Information Management Data Hub a termékadatok, a tavalyi évben megjelentetett Customer Data Hub pedig az ügyféladatok egységes, központi kezelését és megjelenítését biztosítja különböző alkalmazásokból származó adatokból.
Automatizált konszolidációs folyamat
A leányvállalatok adatainak beérkezésétől az összevont eredmények szétküldéséig a teljes konszolidációs folyamat automatizált, így az Oracle Financial Consolidation Hub révén csökken a manuális adatrögzítésből eredő hibalehetőségek száma, és lerövidül az eredmények elkészítéséhez és szétküldéséhez szükséges idő. A munkafolyamat alapú bővíthető keretrendszerben a felhasználók a proaktív értesítések, illetve a konszolidáció egyes szakaszaira kiterjedő részletes nyomkövetési adatok révén mindig naprakész információkhoz jutnak. Az Oracle lehetővé teszi, hogy az „azonnali” konszolidációs funkcióval lényegében egyetlen gombnyomással összevonhatóak legyenek több száz fiókiroda adatai. Az Oracle konszolidációs rendszerének többdimenziós kimutatáskészítő lehetőségeivel értékes elemzések végezhetők; a forgalmi adatok valós idejű visszakeresésével például különféle tendenciákat és ok-okozati összefüggéseket lehet feltárni.
A dinamikus és összetett üzleti körülményekhez alkalmazkodó megoldás
Mióta elhárultak a nemzetközi verseny előtti akadályok, egyre több vállalat igyekszik tevékenységét más országokra is kiterjeszteni. Ez a stratégia azonban a különböző területek eltérő törvényi szabályozásának, üzleti gyakorlatának és gazdasági feltételeinek köszönhetően különösen bonyolult nemzetközi számviteli előírásokat eredményez. A US GAAP (United States Generally Accepted Accounting Principles – Az Egyesült Államok általánosan elfogadott könyvelési alapelvei) és az IFRS (International Financial Reporting Standards – Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szabályozásainak egymáshoz való közelítése ugyanakkor a megfelelőségi követelmények folyamatos változásához vezet, ami csak kellően rugalmas konszolidációs rendszerrel kezelhető. Az Oracle Financial Consolidation Hub mindkét problémát orvosolja, hiszen a vállalat szerkezeti változásaival és az újonnan életbe lépő számviteli előírásokkal is képes lépést tartani. A leányvállalatok és társult cégeik megfelelő szintű önállósságot kapnak, a konszolidációhoz szükséges adatokat pedig egymástól függetlenül szolgáltathatják. A rendszerrel a vállalatok meglévő szabványaik és üzletviteli gyakorlatuk szerint konszolidálhatják adataikat.
A vállalati szintű teljesítménymérés alappillére
Az Oracle Corporate Performance Management többi megoldásához hasonlóan az új konszolidációs rendszer is egységes vállalati adatmodellre épül, s ezáltal képes egyszerre kezelni a különböző típusú pénzügyi és működési adatokat. A teljes vállalatot átfogó adatmodell az összes teljesítménymérési szakaszban egységes információkat biztosít: a mutatószámrendszerek kidolgozása, a modellezés, a tervezés, a költségkeretek megállapítása, az előrejelzések készítése, a pénzügyi konszolidáció és a beszámolókészítés ugyanazokat az adatokat használja. Az Oracle egységes adatmodelljével csökkennek a működési költségek, a másolatok és kivonatok pedig késedelem nélkül, egy helyről lehívhatóak, így a felhasználók alacsony költségek mellett jutnak kiváló minőségű információkhoz.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen javította eredményét az Oracle
- Oracle: Automatikus szinkronizálás és még több mobil platform támogatása
- Jön a 11g: 4 év után az első jelentős Oracle adatbázis-frissítés
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Az Innostart segíti az üzleti angyal típusú finanszírozás elterjesztését
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
- Az F-Secure új domainnel tenné biztonságossá a pénzügyi weblapokat
- Oracle Application Express 3.0
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.