T-Online: Lépésünk jogszerű volt és ügyfeleink érdekét szolgálta
A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A T-Online Magyarország napokban tett lépése – amely szerint 50 előfizetőjének kénytelen volt felmondani – ezért álláspontunk szerint sem jogi, sem etikai szempontból nem kifogásolható – ítéli meg a kialakult helyzetet a szolgáltató, majd folytatja:
„A T-Online annak érdekében, hogy az internet elterjedését elősegítse azzal is, hogy árait csökkenti, 2005 februárja óta a távközlési szolgáltatótól a nagykereskedelemben forgalomarányos elszámolás alapján vásárolja a szolgáltatást. A T-Online ajánlatai a tömeges igények kiszolgálására lettek alapozva és az ár is eszerint került megállapításra.
A T-Online maga is úgy gondolja – és ezért az elmúlt években termékkínálatát is úgy alakította – hogy az internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak felé mutat (online zeneletöltés, filmletöltés, televíziós tartalmak használata, stb.). Azonban az érintett 50 felhasználó átlagos napi adatforgalma 1900-6000 darab zeneszám, vagy napi akár 25 darab film letöltését feltételezte, amely korántsem mondható átlagos multimédiás használatnak.
„A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, és arról sincs szó hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést. A lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak, mondta el Simó György a T-Online vezérigazgatója.
Minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben – a többi ügyfél érdekében – kénytelen volt ezzel a jogával élni. Az érintett ügyfelek még hatvan napig vehetik igénybe a szolgáltatást, ahogy az a szerződési feltételekben szerepel, így a hosszú felmondási idő egyben előzetes figyelmeztetésnek is felfogható és elegendő időt hagy arra, hogy az érintettek felhasználói szokásaiknak megfelelő szolgáltatást válasszanak.”
Kapcsolódó cikkek
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Ingyenes tisztaDSL konstrukció az Interware-nél
- Adásszünettel a zenéért
- Nem elég széles sávú a szélessávú internet Amerikában
- A fájlcserélők miatt olcsó a kukorica
- Tovább megőrizné az adatokat a Google
- A szélessávú internethasználat javíthatja az EU-versenyképességét
- Új generációs bérelt vonal az Externettől
- 2009-től digitális átállás, döntött az Országgyűlés
- ADSL-előfizetési lehetőség a Vodafone-nál
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.