eMagyar pont nyílik Beregszászon
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium a határon túli magyarság információs társadalomba való bekapcsolódását kiemelt misszióként kezeli. Célja, hogy a határon túl élő magyarság szülőföldje legdinamikusabban fejlődő közösségévé váljon.
A határon túli magyar szervezetek az IHM-mel együttműködve elkészítették helyi informatikai fejlesztési stratégiájukat, amelyek alapjául szolgáltak az IHM 2004-ben meghirdetett „Szülőföldön az információs társadalomba” címet viselő programjának. A program fő eleme a hazai eMagyarország pontok mintájára kialakított ún. eMagyar pontok határon túli magyarlakta településeken kialakítandó hálózata, amelynek célja, hogy a lakosság a közösségi internet-hozzáférési helyeken ingyen vagy kedvezményes áron használhassa az internetet.
A programra rendelkezésre álló 228 millió forintból mintegy 140 millió forint az infrastruktúra kiépítését és eMagyar pontok létrehozását, több, mint 26 millió forint a tartalomfejlesztést, közel 15 millió forint az informatikai képzést, közel 21 millió forint a magyar kultúra digitális megőrzését és 24 millió forint az infokommunikációs fejlesztéseket szolgálja.
A programnak köszönhetően 180 eMagyar pont nyitja meg kapuit a határon túli magyarok lakta településeken.
Kapcsolódó cikkek
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Netvíkend Győrben
- NAVA: 8000 órányi tévé- és rádióműsor, film és híradó a neten
- VI. Unoka - Nagyszülő Informatikai Verseny
- Netvíkend Nagykanizsán
- Magyarország jövője - Intelligens Infrastruktúra
- eMagyar portál indul az eMagyar pontok együttműködésének elősegítésére
- Közháló - módosították a pályázatokat
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: