Több mint 900 magyar kkv vett részt a Phare e-kereskedelmi programján
A 2004 elején indult program keretében összesen több mint 900 kis- és középvállalkozás, egyéni vállalkozó számára nyílt lehetőség alap- és gyakorlati ismereteket szerezni az elektronikus kereskedelemről, az elektronikus üzletről és ezek működéséről. Létrejött továbbá egy portál, amely a program folytatásaként segíti a vállalkozókat. A másfél éves "e-kereskedelem a versenyképes kis- és középvállalkozásokért" című programot a gazdasági tárca és az Európai Unió Phare Előcsatlakozási Alapja közösen finanszírozta, összesen közel 3,5 millió euróval, azaz mintegy 900 millió forinttal.
A programon belül az e-kereskedelem alapjait ismertető oktatás-sorozaton összesen több mint 700 kis- és középvállalkozás vett részt, kihasználva a rendelkezésre álló keretszámot. A képzés során a kkv-k az elméleti alapok elsajátításán túl gyakorlati eredményeket is elértek: kidolgozták az e-kereskedelmi tevékenységüket beindító stratégiai akciótervet.
A program során a 371 pályázó kkv közül 218 nyert el testre szabott tanácsadói támogatást saját e-stratégiája kialakításához, webáruháza létrehozásához vagy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez.
A program által fejlesztett portál (www.kkvportal.hu) 2004 októbere óta működik. A portál a vállalkozásoknak híreket, információkat szolgáltat, és egyben ingyenes lehetőséget nyújt saját weboldaluk és árukatalógusuk kialakítására és elhelyezésére.
A honlapon egy egyszerű regisztráció után mindenki számára lehetővé válik termékeinek, szolgáltatásainak bemutatása, rendelések felvétele, illetve üzleti együttműködések kialakítása, azaz a regisztrált cégek a portált valódi üzleti eszközként használhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Megalakult az Észak-alföldi Informatikai Klaszter
- Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Beszerzés - nyíltan
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.