GVH: 35 milliós bírság a Magyar Telekomnak
A kék és a zöld (együtt: színes) számok nyújtotta szolgáltatásokat valamennyi vezetékes távközlési szolgáltatónak kínálnia szükséges üzleti előfizetői számára, ellenkező esetben azt kockáztatja, hogy kiszorul erről a piaci szegmensről. Ennek érdekében viszont biztosítania kell, hogy az előfizetői által igénybe vett színes számokat a fogyasztók más hálózatokból is elérhessék, különösen érvényes ez a Magyar Telekom hálózatának előfizetőire, mert az összes előfizetőkhöz viszonyítva a Magyar Telekom (korábban: Matáv) részesedése mintegy 80 százalékos. Ezt a helyzetet használta fel a Magyar Telekom arra, hogy a szimmetrikus (kiskereskedelmi) hívásdíjak biztosítása fejében az indokolt költségek arányaihoz képest túlzottan előnyös aszimmetrikus nagykereskedelmi (hozzáférési) díjakat állapított meg a két, említett versenytárs távközlési szolgáltatóval megkötött szerződéseiben.
A versenytanács szerint a Magyar Telekom a PanTel által, a szolgáltatóválasztás biztosítása érdekében igényelt összekapcsolási linkek (speciális berendezések) működési költségeinek finanszírozását annak ellenére egyoldalúan terhelte a PanTel-re, hogy azt maga is használja a saját érdekkörében történő hívások bonyolítására is.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom rendkívüli közgyűlése döntött a csoport további integrációjáról
- Változott a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Csökkent a Magyar Telekom saját részvényeinek száma
- Megnyílt a Magyar Telekom k+f laborja, a Kitchen Budapest
- Változás a Magyar Telekom Igazgatóságában
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- A Magyar Telekom refinanszírozza 34 milliárd forintnyi hitelét
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.