A British Telecom a versenytársait segítő üzletágat létesít

MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 28. 09:47
A British Telecom  (BT) további részleteket hozott nyilvánosságra új üzemegységéről, amelynek célja, hogy segítse a versenytárs telefontársaságok számára a brit otthonok és cégek elérését.
Az új egység, az Openreach fogja működtetni a kábelek utolsó szakaszát, a felhasználókhoz közvetlenül eljutó úgynevezett helyi hurkot. A British Telecom azért tett ígéretet az új egység felállítására, hogy elkerülje az állami felügyelet, az Ofcom intézkedését, a társaság megosztását. Az Openreachnek saját székháza és márkajelzése lesz, ám tagja marad a BT csoportnak. Az új egységben 30 ezren dolgoznak majd, többségük a BT más részlegeiből átirányított mérnök. A januári indulása után az Openreach, profitközpontként, saját pénzügyi jelentést is kiad majd.

- A British Telecom hálózata Nagy-Britannia egyik legfontosabb vagyoneleme, szerepünk az, hogy mindenkinek egyenlő esélyt adjunk ennek elérésére - ígérte az Openreach vezérigazgatója, Steve Robertson.

Az Openreach, létszáma alapján, a BT csoportban a nagyságra második vállalat, a tulajdonába került eszközök értéke mintegy 8 milliárd font, éves bevétele meghaladja a 4 milliárd fontot.

Tevékenységét egy szintén új testület, az Egyenlő Elérés Tanácsa (Equality of Access Board, EAB) ellenőrzi majd, ezt szintén most alakította meg a BT. Az EAB dolga lesz állandóan ellenőrizni, hogy az Openreach mennyire képes javítani versenytársai - így a Talk Talk és a Onetel - elérési lehetőségeit. Az EAB elnöke a BT egyik nem ügyvezető igazgatósági tagja, Carl Symon lesz, tagjai között azonban többségben lesznek a független külső szakértők.

Az Ofcom vezetője, Stephen Carter szerint az új testületeknek - a Openreach és az EAB vezetőinek - most teljesíteniük kell. Az Ofcom reméli, hogy a versenyszabályok újfajta megközelítése serkentheti a beruházásokat, az innovációt és a fenntartható növekedést is ebben a rendkívül fontos ágazatban.
Kulcsszavak: távközlés +céginfo BT

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Yettel: Új országos rekord született

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.

2024. március 26. 17:11

A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát

A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.

2024. március 20. 14:18

A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál

Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.

2024. március 16. 12:18

A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt

Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.

2024. március 14. 19:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05