Magyar sikerek az uniós IT-fejlesztési programban
Tavaly összesen 204 pályázat érkezett az Európai Bizottsághoz. A magyar résztvevők 31 pályázat esetében vállalhatnak komoly szerepet, amelyekből a szakértők 15-öt javasoltak támogatásra. A legtöbb pályázatot kis- és középvállalkozások nyújtották be, de pályáztak nonprofit cégek, önkormányzatok és államigazgatási szervek is. A magyar résztvevők által elnyert bizottsági hozzájárulás összege már 2004-ben is meghaladta az 1 millió eurót.
A 2005. évi pályázati kiírás februárban jelent meg, leadási határideje 2005. május 20. volt. Az Európai Bizottság az idei évben összesen 46,9 millió eurós forrást biztosított a pályázók számára, szemben az előző évi 43 millióval. Ebből az összegből piacfelmérési, piacbevezetési, valamint ezt kiegészítő, úgynevezett támogatási, illetve koordinációt elősegítő projekteket támogatnak. A 2006. évi költségvetés az eTen programra 45 millió eurót irányoz elő.
Az idén a 163 beérkezett pályázat közül 20 érkezett olyan nemzetközi konzorciumtól, amelyben magyar résztvevők is voltak. A 20 pályázat fele sikeres volt.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- Szabad a pálya: Megérkeztek az első HEFOP támogatások
- eCall – intelligens segélyhívó rendszer a biztonságosabb közlekedésért
- Közháló - módosították a pályázatokat
- itforras.hu: tematikus portál várja az érdeklődőket
- Infokommunikációs csúcstalálkozó Budapesten
- Időjárásoldal és animáció nyert a szabadfogású számítógépversenyen
- Internet Irányító Fórum alakul - budapesti székhellyel?
- Informatikai versenyképesség növelése EU forrásból
- Tizenkétmilliárdos forrás szélessávú fejlesztésekre az elmaradott régiókban
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: