Csak ki ne csússzon a potenciális megrendelő a kezeink közül…
Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy egy honlap akkor tud sok pénzt hozni, ha szép, csicsás, érdekes, sok funkciót felsorakoztat, azaz professzionális. Pedig nagyon sokszor ennek az ellenkezője az igaz. Mármint az, hogy ezek a professzionális honlapok inkább viszik a pénzt, mint hozzák, ha nem felelnek meg az internet-marketing alapvető szabályainak. Persze nem a tárhely szolgáltatás az, ami a pénzt igazán viszi (bár elegendő forgalom nélkül már ez a webhoszting költség is számottevő, különösen, ha nincs ingyen a domain regisztráció sem), hanem a fejlesztés drága folyamata.
Hadd magyarázzam meg, miért van ez így. Egy sok funkcióval felszerelt, bonyolult honlap (általában) nem irányítja az olvasó figyelmét egyértelműen a legfontosabb dologra: a megrendelésre. Ha például a témához illeszkedő érdekes cikkeket olvasgathat a látogató, ha ügyes programok futnak a honlapon, akkor ezek könnyen annyira elfoglalják az olvasót, hogy nem jut már ideje arra, hogy komolyan mérlegelje a honlapon feltüntetett üzleti ajánlatot. No és ha egyszer elmegy, 99%-ban nem jön vissza többet egyhamar… Mivégre hát akkor a drága weblap-programozás, a webhoszting szolgáltatás és a sok különböző domain regisztrációja, ha a látogatók túlnyomó többsége anélkül távozik, hogy az üzleti ajánlatot elölről-hátulról-oldalról megvizsgálná? Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy a tartalomnak és a funkcióknak nincs megfelelő szerepe, hanem azt, hogy ezeket az ÉRTÉKESÍTÉS szolgálatába kell állítani.
Mi az akkor, ami megfelelően szolgálja az értékesítést? Először is az üzleti ajánlat sokrétű, érdekes, lebilincselő, meggyőző bemutatása. Ez az, ami igazán fontos. Hiszen ennek az alapján dönthet úgy a látogató, hogy megrendel tőlünk valamit. vegyük sorra e szempontokat.
Sokrétű: egy terméknek vagy szolgáltatásnak sok-sok olyan arca van, ami miatt az vonzó lehet egy vásárlónak, ezekre mind ki kell térni. Érdekes: Hiábavaló próbálkozás egyszerű, hétköznapi dolgok felsorolásával hatékonyan értékesíteni bármit is. Itt van a szerepe az egyedi tartalomnak, ettől lesz érdekes az, amit kínálunk. Lebilincselő: Ott kell tartanunk a látogató figyelmét, amíg minden szükséges aspektust el nem mondtunk neki. Fel kell csigáznunk az érdeklődését annyira, hogy eszébe se jusson abbahagyni az olvasást. Például rámutatni a bevezetés után arra, hogy milyen nagyszerű, egyedülálló ajánlatunk van a számára, de nem megmondani pontosan, hogy mi is az. Mondjuk többször utalni rá, hogy milyen kedvező áron kaphatja meg most ezt a dolgot, újabb és újabb oldalról megvilágítva, hogy milyen nagy üzletet kínálunk neki, és feszíteni-feszíteni az érdeklődését, míg minden vonatkozást meg nem tud. Persze nemcsak az árral lehet fenntartani a növekvő érdeklődést, mindenki megtalálhatja a saját technikáját erre. De a lebilincselés fontos, mert az értékesítés e fázisának az egyetlen fontos eleme az, hogy a potenciális vásárlónak a döntéséhez kellő minden információt rövid idő alatt át tudjunk adni. Meggyőző: Mire végére érünk a bemutatásnak, az olvasót már meg kell győznünk arról, hogy neki is szüksége van a termékünkre. Ehhez minden lehetséges eszközt be kell vetnünk (és végigolvastatnunk): referenciákat, összehasonlításokat és más bizalomépítő technikákat, melyekről szó lesz a későbbiekben.
Remélem, így már világos, hogyan térítheti el egy bonyolult honlap-struktúra a látogatót a vásárlástól. Pusztán azzal is sok érdeklődőt veszíthetünk, ha nem olvassák el a referenciáinkat és a speciális ajánlatunkat, hiszen minden ilyen esetben hiányozni fog egy szem a meggyőzés láncolatából. Ha ezek a fontos részek külön menük alatt találhatók, sokan nem is fognak találkozni velük. Ha pedig az érdekességekre helyezi a hangsúlyt egy honlapterv, azok elvonhatják a figyelmet a lényegtől. Tehát érdemes minden fontosat egybegyúrni egy jól elkészített marketing anyaggá. Azaz lehet, hogy egy célirányos, egyoldalas domain több bevételt hoz, mint egy bonyolult, dinamikus webhoszting szolgáltatás alapú, drága megoldás.
Folytatjuk az internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek
Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.
A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG
Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.